Auto vordering decibelmeter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bart1983
Infopolitie Gast

Auto vordering decibelmeter

Bericht door Bart1983 » 26 sep 2017 10:30

Hallo,

Mijn auto maakt nogal een herrie, binnenkort komt er daarom ook een extra demper onder. Maar er is nu al een aantal keer over geklaagd door mensen over het geluid bij de politie.

Vandaag is dus de wijkagent langs gekomen en ik heb dus gezegd dat er een extra demper onder komt, maar de wijkagent zei dus dat de eerst volgende keer dat er klachten komen over het geluid dat hij mijn auto vordert voor een technisch onderzoek.

Nu komt die extra demper er dus onder, maar ik ben bang dat mensen nog steeds gaan klagen over het geluid. Vooral in mijn buurt omdat ik als het ware al een 'naam' heb opgebouwd.

Mag de politie op basis van meldingen zomaar mijn auto vorderen? Zonder het zelf te hebben gezien/gehoord en de auto gewoon voor mijn huis staat?

Mvg

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Auto vordering decibelmeter

Bericht door zijlvaart67 » 26 sep 2017 11:07

Dat gebeurt niet. De politie werkt, bij dit soort zaken, puur met een 'eigen waarneming'..
Waarschijnlijk bedoelt hij meer dat als je hem tegenkomt je auto ook meteen aan de beurt komt en hij geen medelijden kent..

Nogmaals; je auto wordt niet weggetakeld omdat er klachten uit de buurt zijn. Sterker nog; zolang je auto maar stilstaat voor de deur, hoeft er niet eens een uitlaat onder te zitten.. Zodra je gaat rijden, moet hij aan alle eisen voldoen..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Bart123
Infopolitie Gast

Bericht door Bart123 » 26 sep 2017 22:58

Oké duidelijk,

De wijkagent zei ook dat wanneer dat dan gebeurt hun de hele uitlaat in beslag neemt/eronder uit schroeft. Zit nu namelijk een sportuitlaat op.

Mag dit? Of wordt er alleen een DB meting uitgevoerd met als gevolg een boete?

Mvg

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 27 sep 2017 10:48

Ja, dat kan. In de aanwijzing inbeslagneming staat:
Indien het voertuig niet voldoet aan de gestelde eisen t.a.v. het geluidsniveau kan tot inbeslagneming van de uitlaatdemper, worden overgegaan als sprake is van een onder strafrecht vallende overtreding, te weten een overschrijding van de toegestane waarde vanaf 4 dB(A)
Bron: OM.nl.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten