Zwartkruit wapens.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Paul666
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Paul
Geslacht:
Contacteer:

Zwartkruit wapens.

Bericht door Paul666 » 18 sep 2017 16:38

Hallo infopolitie.

Misschien is deze vraag al vaker gesteld.
Op internet vind ik alles beetje onduidelijk en via facebook als ik het vraag aan politie krijg ik ook vaag antwoord althans ze weten het niet zeker.

Je mag als je 18 bent een vrijgesteld wapen in bezit hebben die nog volledig functioneerd het is dan een wapen wat zwart kruit verschiet en van een bepaalde leeftijd.

Nou vraag ik me af mag je op eigen terrein als je je buren (die ik niet heb)etc. inlicht daar mee schieten?
Politie op facebook zegt met oud en nieuw mag het dan moet je het wel aangeven bij je gemeente omdat het onder carbid schieten valt.
Ik heb in Bovensmilde gewoond en daar gaan de molukkers eens per jaar heel vroeg in de ochtend ook de straat in hun wijk door en schieten dan ook met zulke wapens DUS het lijkt mij dat ze dat dan hebben aangevraagd via gemeente en dat het dan ook mag!

Klopt dit?, mag je dus met oud en nieuw wat ik dan zou willen op je EIGEN terrein schieten met een zwart kruit wapen ZONDER kogel natuurlijk ALS je het netjes aangeeft bij je gemeente?

Gr. Paul

racefiets
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: Zwartkruit wapens.

Bericht door racefiets » 18 sep 2017 21:07

Voor kruit heb je tegenwoordig als sportschutter een erkenning WECG nodig en zal je dus niet aan kunnen schaffen.

Paul666
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Paul
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Paul666 » 19 sep 2017 14:54

huh oke dat wist ik niet en trouwens ik was 2 jaar geleden toen ik onklaar geweer heb gekocht(die ik heb is echt onklaar kun je niks mee)in een wapen winkel dus en daar stond ook een bus zwartkruit en was te koop vanaf 18 jaar stond verder niks bij dat je vergunning ervoor moet hebben bij alle andere produkten waar van ik wel weet daar moet je vergunning voor hebben stond het er wel bij ALLEEN te koop voor verlof houders vanaf 18 jaar.

Vond het ook wel logisch dat het vrij te koop is dacht ik dus toen omdat zwartkruit best wel eenvoudig zelf te maken is!

racefiets
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door racefiets » 19 sep 2017 21:55

Het zwartkruit wat je in de winkel koopt voor de schietsport is kwalitatief heel wat anders dan je zelf ooit maakt.

marcootje
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: marco
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door marcootje » 27 sep 2017 14:05

Je mag met een vrijgesteld wapen, dit kan je laten controleren door de korpscheftaken van je eenheid(politie) of dit een vrijgesteld wapen is. Er zijn wapens die lijken op de antieke wapens maar zijn replica en die zijn wel verlofplichtig. Schieten met een vrijgesteldwapen heb je echter een verlof voor nodig. Dit valt niet onder carbiet en heeft niets met de gemeente te maken. Het maakt niet uit of dit zwartbuskruit of zwart rookkruit schiet.
Als je meer dan 1 kilo buskruit vervoert val je onder het besluit vervoer gevaarlijke stoffen.
Het is niet verkeerd om je boerenverstand te blijven gebruiken

Gesloten