Boete go sharing

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Zara683
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Zara

Boete go sharing

Ongelezen bericht door Zara683 »

Hoeveel boete krijg je als je go sharing gaat rijden terwijl je geen rijbewijs hebt. Politie zij iets met 100/200 maar op internet staat er 500.

KiralyKecske
Infopolitie Gast

Re: Boete go sharing

Ongelezen bericht door KiralyKecske »

Als je die groene scooters bedoelt: rijden zonder rijbewijs gaat via de officier van justitie maar het standaardbedrag is 260 euro als het je eerste keer is. Deze kan worden verhoogd afhankelijk van de situatie.

Maar voor go sharing heb je een account nodig en om een account aan te maken heb je een rijbewijs nodig. Misschien dat je via het verhuurbedrijf nog een rekening gepresenteerd krijgt.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door thijeleo »

De genoemde 500 euro is de boete die het verhuurbedrijf kan opleggen voor het zonder rijbewijs besturen van een Go Sharing scooter.

Dit is naast (lees bovenop) de standaard boete van 260 euro via de politie.

Oftewel: maak je borst maar nat en begin te sparen.

Zie als voorbeeld de gemeente Alphen.
https://www.alphens.nl/nieuws/go-sharin ... nties.html
L.J.B. ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Ongelezen bericht door Pim »

En het account wat je gebruikt hebt wordt geblokkeerd (voorgoed opgeheven) en diegene kan daarna geen account meer aanmaken.
Ook kan de accounthouder te maken krijgen met administratiekosten voor het verwerken van de boete.

Alle huurscooterbedrijven hebben soortgelijke regels en boetes.
Die staan in de kleine lettertjes die je liever niet leest op moment van openen van een account.
Maar die je dus beter maar wel kunt lezen.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door Hilde »

thijeleo schreef: 19 jun 2021, 18:30 De genoemde 500 euro is de boete die het verhuurbedrijf kan opleggen voor het zonder rijbewijs besturen van een Go Sharing scooter.

Dit is naast (lees bovenop) de standaard boete van 260 euro via de politie.
Zara683 schreef: 19 jun 2021, 18:13 Hoeveel boete krijg je als je go sharing gaat rijden terwijl je geen rijbewijs hebt. Politie zij iets met 100/200 maar op internet staat er 500.
Klopt allebei dus.
Als je jonger bent dan 16 wordt de boete van de politie gehalveerd, dus 130.
De boete die je van Go Sharing zelf krijgt is 500.

Je kan er dus twee krijgen
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Zara683
Nieuw lid
Nieuw lid

Maar is het 100% dat ik ook van go sharing boete krijg ?

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 35

Ongelezen bericht door Mitch »

Geen idee, die vraag moet je aan go sharing stellen

KiralyKecske
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door KiralyKecske »

Zara683 schreef: 19 jun 2021, 22:07 Maar is het 100% dat ik ook van go sharing boete krijg ?
Die gaat dan waarschijnlijk naar de huurder, dus de eigenaar van het account. Als het goed is komt diegene dan wel bij jou langs.

Hoe kom je eigenlijk aan het account? Want je moet wel ingelogd zijn om de scooter te kunnen starten, parkeren en afmelden.

Zara683
Nieuw lid
Nieuw lid

Dus ik krijg dan geen officiële boete van 500 euro van go sharing maar alleen zij?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Alles leuk en aardig maar wat wil je nou horen en vooral waarom is deze vraag zo belangrijk?

'Ik heb niet een tekort aan talent, ik zwem in een te kleine vijver..'

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Zara683 schreef: 19 jun 2021, 22:07 Maar is het 100% dat ik ook van go sharing boete krijg ?
De politie zal aan de verhuurder melden, of kunnen melden, dat zij een snor- of bromfiets van de verhuurder hebben aangetroffen met een bestuurder zonder rijbewijs.
De verhuurder kan dan aan de locatie en tijd, of gewoon aan het kenteken, zien wiens account gebruikt werd. Die persoon is de spreekwoordelijke Sjaak.

Denk nu niet: ik gebruik lekker een account van Telegram, Snap, of zelfs Aliexpress en dan heeft 'niemand' er last van. Want wanneer je een aanrijding maakt ipv een politiecontrole ben je niet verzekerd voor medische hulp, aan jou en aan die ander. Dat kan jou(!) duizenden Euro's kosten. En verzekeraars hebben budget genoeg om achter jou aan te jagen of een deurwaarder op je af te sturen.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

De gene die de scooter gehuurd heeft krijgt geen boete van go-sharing. Het is een civielrechtelijke consequentie van het niet naleven van de voorwaarden: een boete beding. Er is geen reden om het bedrag te halveren en het bedrag is te betalen door degene die de scooter heeft gehuurd. Die heeft de overeenkomst geschonden.

Vraag is wel hoe oud je bent. Ben je nog minderjarig dan mag je niet altijd zonder toestemming van je ouders een (huur)overeenkomst aangaan. Doet go-sharing dat toch dan kan de overeenkomst wel eens vernietigd worden en zou ook de 500 Euro komen te vervallen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Zara683
Nieuw lid
Nieuw lid

Ik had het niet gehuurd me vriendin heeft het gehuurd maar me vriendin had een account van haar eigen vriendin en niet van telegram of een andere sociaal media. zij was aan het rijden maar ik wou even 2 minuten en toen ik het letterlijk net pas had, ben ik gepakt en daarom is het dus op mij naam omdat ze mij zagen rijden en ben 16 jaar oud. Ik weet wel dat ik nu boete van 260 euro moet betalen voor zonder rijbewijs maar ben bang over die 500 euro. Als het boete van go sharing bij die persoon van wie het account is geschreven wordt gaat die vriendin van mij betalen omdat ik het niet had gehuurd.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door Hilde »

maestro schreef: 20 jun 2021, 05:12 Vraag is wel hoe oud je bent. Ben je nog minderjarig dan mag je niet altijd zonder toestemming van je ouders een (huur)overeenkomst aangaan. Doet go-sharing dat toch dan kan de overeenkomst wel eens vernietigd worden en zou ook de 500 Euro komen te vervallen.
Ze heeft niet zelf de overeenkomst gesloten, dat heeft de ander die wel en rijbewijs heeft.

En of die de "boete" (laten we het zo maar noemen) van go sharing daadwerkelijk krijgt weet niemand. Dat wordt afwachten.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Zara683 schreef: 20 jun 2021, 07:04 Ik had het niet gehuurd me vriendin heeft het gehuurd maar me vriendin had een account van haar eigen vriendin en niet van telegram of een andere sociaal media. zij was aan het rijden maar ik wou even 2 minuten en toen ik het letterlijk net pas had, ben ik gepakt en daarom is het dus op mij naam omdat ze mij zagen rijden en ben 16 jaar oud. Ik weet wel dat ik nu boete van 260 euro moet betalen voor zonder rijbewijs maar ben bang over die 500 euro.

Als het boete van go sharing bij die persoon van wie het account is geschreven wordt gaat die vriendin van mij betalen omdat ik het niet had gehuurd.
Om duidelijk te maken:
Jij krijgt de boete voor rijden zonder rijbewijs van de politie.
De vriendin van jouw vriendin kàn, als de politie er melding van maakt, een boete van Go-Share verwachten.
In dat geval raakt de vriendin van jouw vriendin haar Go-Share account voorgoed kwijt.
Hoe jullie het onderling financieel regelen is aan jullie.

Gesloten