Valse aangifte/melding

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Guest097541
Infopolitie Gast

Valse aangifte/melding

Bericht door Guest097541 »

Ik heb een vraag betreft valse aangifte/meldingen welke tegen mij zijn gedaan, er is overigens bewezen dat ik mij niet schuldig heb gemaakt aan en/of niet aantoonbaar was.

Even wat extra (achtergrond) info:

Enige tijd geleden heb ik aangifte gedaan van stalking/bedreiging, op basis van deze aangifte en tussentijdse meldingen zijn er 2 stopgesprekken met verdachte gevoerd.
Na het laatste stopgesprek zijn door verdachte een melding en een aangifte tegen mij gedaan, een melding dat ik gegijzeld zou worden in mijn woning (politie heeft zelf geconstateerd dat dit niet aan de orde was) door een andere persoon dan verdachte en een week later een aangifte tegen mij van stalking (hiervan heeft verdachte bewijs geleverd, maar heeft binnen 8 dagen afgezien van de aangifte).

De persoon waarmee ik contact had binnen de politie heeft aangegeven dat ik geen tegenaangifte kon doen van valse aangifte door verdachte, dit omdat de politie alvorens verdachte in hechtenis te nemen zijn aangifte tegen mij te onderzoeken (ongeacht verdachte de aangifte had "ingetrokken").
Ik heb overigens wel aangifte kunnen doen van de (valse) melding van gijzeling.

De politie heeft aangegeven dat alle aangiftes/meldingen welke ik gedaan heb tegen verdachte bij elkaar gevoegd gaan worden voor een strafzaak tegen verdachte.
Ik heb begrepen dat het niet aantoonbaar was uit zijn aangeleverde bewijsstukken dat ik hem zou hebben gestalkt en dat ik en/of zij (politie e.d) hier verder niks mee kan.

Op wat voor manier blijft dit achter mijn naam staan in de database bij de politie? Dan bedoel ik meer of dit in een positieve/negatieve zin is.
Aangezien er een strafzaak aan komt, zal dit meegenomen worden in een strafzaak? (er is voorlopig nog geen mogelijkheid om in gesprek te gaan met een OvJ omdat er nog geen zittingsdatum bekend is, vandaar dat ik de vraag hier stel)

Het is even een lap tekst en ik weet niet in hoeverre ik hier een antwoord kan vinden/krijgen of dat ik simpelweg wat meer geduld moet hebben voor een gesprek met OvJ.
In elk geval dank voor het lezen.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Valse aangifte/melding

Bericht door Pim »

er is overigens bewezen dat ik mij niet schuldig heb gemaakt aan en/of niet aantoonbaar was.
Is er een rechter geweest die uitspraak heeft gedaan? Dan spreken we van bewezen feiten. Verderop blijkt dat er nog geen rechtszaak is.
Het zijn bewijsstukken. Maar de rechter oordeelt definitief of uit de stukken blijkt of een feit gepleegd is of niet.

Na het laatste stopgesprek zijn door verdachte een melding en een aangifte tegen mij gedaan, een melding dat ik gegijzeld zou worden in mijn woning (politie heeft zelf geconstateerd dat dit niet aan de orde was) door een andere persoon dan verdachte
Is het bewezen dat deze melding door hem is gedaan of is dat een vermoeden, vanwege de geschiedenis die u met hem heeft?

en een week later een aangifte tegen mij van stalking (hiervan heeft verdachte bewijs geleverd, maar heeft binnen 8 dagen afgezien van de aangifte
Hier klopt iets niet. Afzien van aangifte kan, maar dat betekent dat hij een afspraak had gemaakt om aangifte te gaan doen over 8 dagen en hij binnen die tijd er van afziet.
Een gedane en voltooide aangifte kan niet ingetrokken worden door de aangever.
Dat blijkt ook hieruit:
(ongeacht verdachte de aangifte had "ingetrokken").
Hij kan dus niet intrekken als hij de aangifte reeds gedaan heeft.

De politie heeft aangegeven dat alle aangiftes/meldingen welke ik gedaan heb tegen verdachte bij elkaar gevoegd gaan worden voor een strafzaak tegen verdachte.
Ik heb begrepen dat het niet aantoonbaar was uit zijn aangeleverde bewijsstukken dat ik hem zou hebben gestalkt en dat ik en/of zij (politie e.d) hier verder niks mee kan.

Er is dus nog niets bewezen. De rechtszaak moet nog komen. Eerst moet een officier de zaak nog beoordelen én besluiten dat de zaak voor de rechter komt.

Alles hangt af van de uitkomst van de rechtszaak. De mutaties bij de politie blijven gewoon staan in de politiesystemen. Ook als daar geen zaak uit. U kunt de geschiedenis niet vervalsen 8)

Ik zou eerst de afloop van de rechtszaak afwachten en dan verder kijken.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Bericht door SWAT »

Stalking is een klacht delict. Een klacht kan in tegenstelling tot een aangifte wel ingetrokken worden binnen een termijn van 8 dagen. De politie zal na het intrekken van de klacht geen onderzoek instellen. Aangifte doen van een valse klacht kan niet.
Stay safe out there.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Dat is dan wel weer waar.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Plaats reactie