Bekeuring feitcode R619

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Erik1971
Infopolitie Gast

Bekeuring feitcode R619

Bericht door Erik1971 »

Goedenavond allemaal,
Ik heb een bekeuring gekregen in Heemstede voor feitcode R619, rijdend op een weg waar je alleen rechtdoor mocht rijden
(verplichte rijrichting aangegeven met een 'rechtdoor' pijl op het wegdek). Het bedrag is niet mis, 259,- euro...
Feitcode R619 zegt: 'Op een kruising niet de richting volgen die de voorsorteerstrook aangeeft.'
Maar is er wel een voorsorteerstrook... indien je slechts 2 banen met enkel 2 rechtdoorgaande pijlen hebt ??
(deze zijn overigens nauwelijks te zien want de weg loopt af vanaf een brug en de kruising is pas over de brug,
erg onduidelijk als je niet van daar komt)
Waarom wordt er geen boete gegeven voor het niet opvolgen van bord D6, dat is 'slechts' 100 euro
Hoor graag jullie zienswijze/advies
Dank Erik

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Bekeuring feitcode R619

Bericht door Pim »

Een linkje van streetview misschien?
Dat helpt veel beter dan woordelijk beschrijven.

Het gaat erom in welke richting u reed op de kruising nadat uit de rijstrook met de pijl reed.
De pijl wees rechtdoor en op de kruising reed u kennelijk niet recht door.

Ik moet de situatie nog zien op streetview maar u beroepen op het slecht zichtbaar zijn van het wegdek omdat u van een brug af kwam gaat u niet redden. Want voordat u de brug op reed wist u natuurlijk dat er een moment kwam dat u de brug weer af moest.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Erik1971
Infopolitie Gast

Bericht door Erik1971 »

https://goo.gl/maps/mdXkDLsngSkvXBUYA

https://goo.gl/maps/8UofEbZX8SF1TZUv5

https://goo.gl/maps/gZiEyhq4JHbq3mFd9

Ik ging dan de straat in waar de fietser rechts de kruising op gaat
Zoals je kunt zien is de 'werkelijke' kruising (lees de afslag) een aardig stuk verder en
naar mijn smaak niet 'meer' duidelijk als je verder gereden bent dat je niet links af mag...

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Reed u waar de Ford Fiesta reed?
En ging u rechts waar die fietser red?
Achter de Ford Fiesta staat, in de meest rechter rijstrook, toch een combinatiepijl rechtdoor en rechtsaf?

Of zie ik het niet goed of heb ik de verkeerde staat op het oog?
https://maps.app.goo.gl/yRCQt9nTAwC4ox3R6

Er wordt, op de afbeelding hieronder, zelfs met een verkeersbord gewaarschuwd om bij het afbuigen het rechtdoor gaande (brom/)fietsverkeer voor te laten gaan.
https://maps.app.goo.gl/ycFNAGQ8VnphYZiL7
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 56

Bericht door taxikemperman »

U reed op de N201 Zandvoortsestraat richting spoor en ging bij de verkeerslichten linksaf de Leidsevaartweg op naar de ingang van het station?
Op uw eigen link staat al een zeer afwijkend bord D06R namelijk niet los, maar op een heel groot geel bord met daaronder de tekst linksaf niet toegestaan.
Hier gebeuren schijnbaar heel veel ongelukken dat ze dit op deze manier hebben aangegeven.
En ja er zijn voorsorteerstroken: Één voor alleen rechtdoor en één combi voor rechtdoor en rechtsaf.
U bent gewoon geschreven voor de dure variant omdat u hier specifiek voor gewaarschuwd was dat linksaf op deze kruising zeer gevaarlijk is en helemaal met nog een aanhanger achter u auto.

Joey
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Joey
Geslacht:
Leeftijd: 27

Bericht door Joey »

Mocht de situatie inderdaad zijn dat je linksaf sloeg richting de Leidsevaart/het station dan staat dit zeer duidelijk aangegeven. Ik rijd hier dagelijks en het is dan ook inderdaad een gevaarlijk punt.
Gr, Joey ;)!

Stap 10

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Ik zie nu dat je vanaf de tegenovergestelde richting kwam dan ik eerst dacht...

Dat bord D06 is geen officieel bord.
Het staat dat indicatief.
De afmeting is niet officieel.

En je krijgt mijn maandsalaris als je de rechter kunt overtuigen van het feit dat de verkeerssituatie niet duidelijk is.

Tjongejonge.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 55

Bericht door Hilde »

Pim schreef: 05 mei 2021, 11:06 En je krijgt mijn maandsalaris als je de rechter kunt overtuigen van het feit dat de verkeerssituatie niet duidelijk is.
Ik zou hier nu een uurtje rechtbank voor over hebben :D :D
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Bericht door zijlvaart67 »

Ik kom ook kijken! :P

'We mogen en moeten trots zijn op onze Nederlandse tradities...'

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

Bruto of netto?
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Pim schreef: 05 mei 2021, 11:06 Dat bord D06 is geen officieel bord.
Ik denk dat het bord wel rechtskracht heeft. Dat er een gele achtergrond omheen zit doet toch niets af aan het bord zelf? Of zie jij nog een ander bord?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Ik ga af op afmetingen.
Moet D06 niet een bepaald formaat hebben?

Erik1971
Infopolitie Gast

Bericht door Erik1971 »

Goedenavond allen,

Het klopt dat ik linksaf sloeg op de kruising, vanaf de zandvoortselaan richting Leidsevaart (stationskant)

Maar.... Ik kom niet van daar, ik kom uit Den Haag, en was de locatie (parkeren bij station a/h zoeken) aan het zoeken.
Dus als je langs het stoplicht rijdt, is de kruising een stuk verder gelegen, dan je verwacht, zie Google maps, dus ben je de aanwijzingen/borden alweer vergeten zeg maar. Ik vind persoonlijk dat ze makkelijk bord D07 naast de verkeerslichten,
midden op de kruising, hadden kunnen plaatsen. Dat zou veel onduidelijkheid schelen.

Het klopt dat het een gevaarlijke kruising is, want online zijn hierover diverse artikelen over ongelukken
Zelfs eentje waarin staat dat de kruising beter aangepast moet worden omdat het de gevaarlijkste verkeersplek is van Heemstede.
Dit geeft mij aan dat het onduidelijk is aldaar.

In Haarlems Dagblad staat: "Overigens valt aan de verkeersveiligheid rond het station nog wel het nodige te doen. De kruising Leidsevaart-Zandvoortselaan en het stationsgebied zijn volgens een verkeersongevallenoverzicht ruimschoots het gevaarlijkste stukje Heemstede." (https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2 ... um=organic)

Dus ik vind dat ze mij niet de dupe moeten laten worden met een dure bekeuring, vanwege deze onduidelijke en gevaarlijke situatie.

Erik1971
Infopolitie Gast

Bericht door Erik1971 »

Er staat nog een bord, maar dat is helemaal onduidelijk, lijkt wel een poppetje met een arm, als je snel kijkt.
Dit is geen officieel bord lijkt mij... Zie hier de locatie

https://goo.gl/maps/KpTxdTcBftbdbc1Y6

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Bericht door zijlvaart67 »

Dit bord is een informatiebord die overduidelijk aangeeft dat als men linksaf wenst te gaan, de beste optie is om door te rijden naar de rotonde, deze in het geheel te ronden en op de terugweg rechtsaf te slaan.

Vergissingen zijn uitgesloten als alles zo nauwkeurig wordt voorgekauwd; zelf denken hoeft hier echt niet meer.

'We mogen en moeten trots zijn op onze Nederlandse tradities...'

Gesloten