Hallo allemaal,
Ik ben al zo'n 3 maanden aan het uit zoeken hoe het precies zit.
Ik wil met mijn rijbewijs B (gehaald na 19 januari 2013)een quad in geschreven als L7e besturen.
Dit aan gezien er onduidelijkheid is ontstaan omdat als je een l7e op de site van de rdw na trekt er driewielig voertuig komt te staan.
dus zou je als je volgens
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -quad.html niet mogen besturen.
Trek ik het zelfde kenteken na bij een andere dan staat daar personen auto.
Ik denk dat voor ons het probleem licht bij de RDW voertuig informatie. Want als je uit gaat zoeken wat L7e in houd kom je onder andere bij de RAI uit.
Hier Staat dat L7e = vierwielig motorvoertuig .
Heb contact gezocht met het Rijksoverheid. hier van heb ik de volgende mail ontvangen.
▶ Toon
Geachte heer ,
Uw vraag is door Informatie Rijksoverheid ter beantwoording doorgestuurd naar het ministerie van IenM. Hiermee geef ik een reactie op uw vraag.
Een quad is een voertuig dat onder verschillende categorieën kan vallen. Zo kan het bijvoorbeeld een vierwielig motorvoertuig zijn waarvoor rijbewijs B vereist is, maar het kan ook een bromfiets zijn.
De vraag welk voertuig met welk rijbewijs mag worden bestuurd is te vinden in de volgende regelgeving:
- richtlijn 2006/126/EG van het Europees parlement en de Raad van 20 december 2006 betreffende het rijbewijs (PBEG L 403) (artikel 4);
- Wegenverkeerswet 1994 (art. 107, 111); Reglement rijbewijzen (art. 15).
Ik vertrouw er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Indien u op deze mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via
http://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier.
Wilt u dan eerdere correspondentie meezenden?
Met vriendelijke groet,
HBJZ Burgerbrieven
........................................................................
Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken
Dus mijn vraag is mag ik nou wel een Quad (L7e) besturen of niet?
Heb verschillende mails van diverse instanties gehad en elk spreekt elkaar tegen.