Openstaande boetes

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe kan ik controleren of ik boetes heb openstaan..

Word iedereen gecontroleerd op Schiphol? Als je boetes hebt openstaan, word dat altijd gezien?

Groet
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7386
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door rai »

Gast schreef:Hoe kan ik controleren of ik boetes heb openstaan..
Door eerst bij uzelf na te gaan of het mogelijk is dat u in het verleden bekeuringen thuis ontvangen heeft, maar die nooit betaald hebt.
Mocht dit zo zijn dan kunt u met een legitimatiebewijs naar een politiebureau in de buurt te gaan en vragen of ze nakijken of u nog wat open heeft staan.
Houdt er in ieder geval rekening mee, mocht het zo zijn dat u nog wat open heeft staan, dit direct afgehandeld moet worden.
Het is dus geen vrijblijvend informatie vragen, maar heeft dus eventueel dus wel gevolgen.
Gast schreef:Word iedereen gecontroleerd op Schiphol? Als je boetes hebt openstaan, word dat altijd gezien?
De kans is zeer aannemelijk dat u gecontroleerd wordt tijdens de paspoortcontrole.
De Kmar maakt gebruik van hetzelfde opsporingssysteem waar de poltie ook gebruik van maakt, dus als u "gesignaleerd" staat is dit ook door te Kmar te zien en geldt dus hetzelfde als bovenstaande.
Mocht u "gesignaleerd" staan dan wordt dit gelijk afgehandeld, met een mogelijk risico van een vertraging door het missen van de vlucht, tot in het uiterste geval het moeten annuleren van de vakantie vanwege een vakantie van "rijkswege".
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet dus niet of ik boetes binnen heb gehad, omdat ik veel ben verhuisd. Lange tijd geen vaste woon of verblijfplaats gehad door prive omstandigheden.

Vanaf welk moment sta je gesignaliseerd en hoe kom je er achter dat dit zo is...

Laatst ben ik aangehouden moest ik mee naar bureau, deze boete is nog niet binnen.

Hebben ze toen ook gecontroleerd of ik openstaande boetes heb?
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Gast »

ik ga een rontrekken in Thailand trouwens, voor 3 weken.. weet niet of dit nog uitmaakt... voor de paspoort controle
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7386
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door rai »

Gast schreef:Vanaf welk moment sta je gesignaliseerd en hoe kom je er achter dat dit zo is...
Vaak gaat er een heel traject aan vooraf.
Hoe het één en ander tot stand komt is afhankelijk van het soort boete, ofwel via het strafrechtelijk traject of via het bestuursrechtelijke traject (Mulderzaken = lichte verkeersovertredingen)

Hoe je erachter kan komen heb ik in mijn eerste posting al aangegeven.
Gast schreef:Laatst ben ik aangehouden moest ik mee naar bureau, deze boete is nog niet binnen.

Hebben ze toen ook gecontroleerd of ik openstaande boetes heb?
Is hierbandaan nagenoeg niet te beoordelen, aangezien wij niet weten wat er toen ter plaatse op het bureau gebeurd is en of u toen gelijk de opsporingssystemen gehaald bent.
Overigens wil dan nog steeds niet zeggen dat u nu niet gesignaleerd staan.
Wat vandaag niet zo is kan morgen zo weer anders zijn.

Gast schreef:ik ga een rontrekken in Thailand trouwens, voor 3 weken.. weet niet of dit nog uitmaakt... voor de paspoort controle
Dan is de kans op controle nog groter, want voor uitreis naar Thailand MOET u langs de paspoortcontrole om aan boord te kunnen, is onvermijdelijk.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Gast »

hoe kan ik er nu achterkomen dan?

Ik word zenuwachtig..
Binnenlopen bij politie vind ik niet zo sterk plan..
Vast wel een andere optie toch?
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7386
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door rai »

Gast schreef:hoe kan ik er nu achterkomen dan?

Ik word zenuwachtig..
Binnenlopen bij politie vind ik niet zo sterk plan..
Vast wel een andere optie toch?
Behalve een politiebureau, kunt u alleen nog een brigade van de Kmar bezoeken, maar daar geldt dezelfde procedure als bij de politie, direct afhandelen.
Voor de rest zijn er eigenlijk weinig mogelijkheden meer, omdat er geen andere instanties bij zijn die inzage hebben in het opsporingssysteem.

U zou wellicht het CJIB nog kunnen proberen, maar ik gok dat ze telefonisch geen mededeling doen, aangezien ze geen garantie hebben dat degene die ze aan de lijn hebben ook daadawerkelijk de persoon is die zegt die hij is.

U kunt ook niets doen en gokken/hopen dat u niet gesignaleerd staat en door de paspoortcontrole heen komt.
Maar dat is een risicoinschatting die u zelf moet maken.

Meer smaken zijn er niet.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Gast »

haha, kan jij me niet even door de computer halen...
Gebruikersavatar
choppie cop
Infopolitie Gast

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door choppie cop »

Het zal per regio misschien verschillen maar in de omgeving van Rotterdam kan je ook info vragen bij de parketpolitie. Deze hebben nog meer inzage in de stukken dan de politie of KMAR.

Wij zien alleen maar de signaleringen die op dat moment open staan. Maar niet wat er aan zit te komen. Zij kunnen dat als het goed is wel zien.
Zo voorkomt u dat u op maandag betaald en dinsdag er weer een nieuwe signalering in staat.

Persoonlijk denk ik dat je er beter zo vroeg mogelijk achter kan komen dan op het moment zelf, schiphol.
Nu kan je misschien nog het eea regelen voor je op vakantie gaat.

Succes
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7386
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door rai »

Gast schreef:haha, kan jij me niet even door de computer halen...
Ja, dat kan, als u met een legitimatie naar de brigade komt. :lol:
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16721
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Frans »

bijdehandje.... :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Gast »

grapjas,

ik denk dat ik toch maar even naar het politiebureau moet, kan je daar pinnen??

Kan dat beter, net ervoor doen he? Dan weet ik zeker dat ik niet gesignaliseerd sta.

Lastig verhaal weer... Zit allemaal niet mee... Ik weet dat er een boete aan zit te komen wegens rijden onder invloed, klein promillage.. Maar die is nog niet binnen...

Daar kan je niet voor gepakt worden dan toch?
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7386
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door rai »

gast schreef:grapjas,
U vraagt, wij draaien. :wink:

Als het van zeer recent is, is de kans niet aanwezig dat u daarvoor al in het systeem staat.

Als het een zaak is van minimaal 1 tot 1 1/2 jaar geleden dan is die kans wel aannemelijk.
Gebruikersavatar
choppie cop
Infopolitie Gast

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door choppie cop »

Gast schreef:grapjas,

ik denk dat ik toch maar even naar het politiebureau moet, kan je daar pinnen??

Kan dat beter, net ervoor doen he? Dan weet ik zeker dat ik niet gesignaliseerd sta.

Lastig verhaal weer... Zit allemaal niet mee... Ik weet dat er een boete aan zit te komen wegens rijden onder invloed, klein promillage.. Maar die is nog niet binnen...

Daar kan je niet voor gepakt worden dan toch?
Als je uberhauptnog geen reactie hebt gehad wat het gaat worden dan sta je nog lang niet in het systeem. Daar gaat wel een tijdje overheen en wat briefwisselingen.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Openstaande boetes

Ongelezen bericht door Gast »

oh dan maak ik me voor niets druk...

Dan iis er niets aan de hand, en heb k volgens mij niets meer openstaan.
Ga het voor de zekerheid wel even controleren.

Stel je voor dat ik het ga controleren, moet ik dan die laatste boete ook gelijk betalen, of is dat nog niet nodig?
Gesloten