doorgroeimogelijkheden hoofdagent

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door Hilde »

Starduck schreef: 13 sep 2017, 23:44 Wat de nachtdiensten betreft: Ik heb jarenlang nachtdiensten gedraaid (ICT niet politie). Sommige collega's konden er slecht tegen. Reden: ze zagen overdag geen kans om ongestoord hun slaap te halen. Zelf heb ik juist altijd graag nachtdienst gelopen, ik sliep overdag in een verduisterde slaapkamer uitstekend en zelfs beter dan met vroege diensten (waar in mijn geval -als 'avondmens'- verslapen altijd op de loer lag).
Zit zeker verschil in..
Ik kan ieder moment slapen (ongeacht licht of herrie :-) ), mijn man kan niet slapen overdag.. ook niet in het donker.
Als hij nachtdienst had gehad in het weekend, was hij nog eerder zijn bed uit als ik...
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 685
Lid sinds: 17 jun 2013, 23:11
Contact:

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door Stefan »

Ik vind nachtdiensten wel zwaar, vooral om de dag daarna het ritme weer te pakken. Maar eigenlijk vind ik het ook zwaar om 3 vroege diensten na elkaar te draaien, dan moet ik om 05:00 uur op. Uiteindelijk is het niet 1 specifieke dienst die het moeilijk maakt, maar de onregelmatigheid die soms enorm is. Als je het werk leuk genoeg vindt maakt dat allemaal niet uit; 'lekker werken' ;p
Gebruikersavatar
DBP
Infopolitie Gast

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door DBP »

Jeetje wat een reacties! Ik ga proberen om het chronologisch te beantwoorden.

@ Pim
Heel erg bedankt voor de zeer uitgebreide uitleg. Ik weet zeker dat heel veel andere mensen hier baat bij gaan hebben (mits ze de search functie gebruiken :D ). Ik heb mij zeker weten verdiept in de structuur, echter is het mij onbekend hoe je doorgroeit bij de politie. Ik kan daar helaas ook heel weinig over terugvinden. Ik vond je verhaal trouwens niet complex, maar hoe het werkt bij de politie vond ik complex.

In je verhaal geef je aan dat je als hoofdagent (mbo niveau 4) hbo studies kan volgen bij de politie. Welke hbo studies zijn er dan bij de politie (die je kan doen als je hoofdagent bent)? Want ik kan op de website werken bij de politie alleen de hbo studie politiekundige vinden en bij de recherche de hbo MASTER recherchekundige. Zoals je zelf al aangaf is het zeer lastig om als hoofdagent door te stromen naar politiekundige, dus ik zou serieus echt niet weten wat voor opleidingen en mogelijkheden er nog meer zijn.

Ik ben trouwens een doener en een denker, dus ik kan gelukkig alle kanten op.
Gebruikersavatar
DBP
Infopolitie Gast

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door DBP »

@ Hilde12
@ Starduck
@ Stefank

Ik vind overdag slapen wel een beetje lastig, dus ik ben benieuwd of dat na een dag werken anders is. Wat mij wel vervelend lijkt is overwerken in je nachtdienst... Dan verschuift je ritme nog meer dan normaal. Het lijkt mij wel te doen om van 6.00 tot 12.00 te slapen en dan in de eind middag nog wat uurtjes te pakken. Hopelijk kunnen de medici binnenkort een pilletje ontwikkelen wat dit beter regelt...
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door Hilde »

DBP schreef: 14 sep 2017, 10:51 Ik vind overdag slapen wel een beetje lastig, dus ik ben benieuwd of dat na een dag werken anders is. Wat mij wel vervelend lijkt is overwerken in je nachtdienst... Dan verschuift je ritme nog meer dan normaal. Het lijkt mij wel te doen om van 6.00 tot 12.00 te slapen en dan in de eind middag nog wat uurtjes te pakken. Hopelijk kunnen de medici binnenkort een pilletje ontwikkelen wat dit beter regelt...
6 uur in bed, bij een dienst die tot 7 uur duurt, is knap ;-)
Maar je kan pas weten hoe je slaapt overdag na een nachtdienst als je werkelijk een nachtdienst hebt gedraaid..
Daarnaast moet je ervan uitgaan dat diensten nog weleens uitlopen ja. Maar dat kan bij iedere dienst gebeuren. Ook bij de dagdiensten van de recherche. En ook daar kan je uit je bed worden gebeld als je piket hebt en midden in de nacht ergens moet verschijnen.
Dat is nou eenmaal het werk van de politie. Je weet nooit van tevoren hoe een dienst loopt of afloopt.

Pim schreef: 13 sep 2017, 17:11 (...) dan heb je inspecteurs (meestal zijn dit ook hulpofficieren van justitie, de ploegchefs van een ploeg (hoofd)agenten enkele brigadiers)
een inspecteur is tevens "chef van dienst" tijdens een dienst
een HBO functie, en het is mogelijk als je als MBO binnenkomt en tijdens je werkende baan als hoofdagent HBO studies volgt om door te groeien tot inspecteur
wel weer solliciteren en kwestie van een logisch gevolg na een aantal jaren werken in je functie als hoofdagent
DBP schreef: 14 sep 2017, 10:37@ Pim
In je verhaal geef je aan dat je als hoofdagent (mbo niveau 4) hbo studies kan volgen bij de politie. Welke hbo studies zijn er dan bij de politie (die je kan doen als je hoofdagent bent)? Want ik kan op de website werken bij de politie alleen de hbo studie politiekundige vinden en bij de recherche de hbo MASTER recherchekundige.
Misschien praat ik voor mijn beurt maar ik denk dat Pim hier bedoelt dat je, als je bij de politie werkt, náást je werk (dus in prive tijd) een HBO studie volgt, je dan daarna weer evt door kan groeien naar inspecteur.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
DBP
Infopolitie Gast

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door DBP »

@Hilde12
Oeps... haha tot 7.00 uur uiteraard. Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als je een uurtje eerder vertrekt om te gaan slapen. :D

Dus als ik het goed begrijp....

als je hoofdagent bent, dan kan je in de praktijk alleen doorgroeien naar een "hogere functie", door in je eigen tijd (met alle onregelmatige uren) een hbo studie te volgen. Pittig haha :D

Dus als ik in de verre toekomst zou willen beslissen om na de functie van hoofdagent het iets rustiger aan te gaan doen, dan kan ik eigenlijk alleen bij de recherche terecht?

Als je bij de recherche zit (de mbo variant :wink: ), kan je dan terecht bij het team grootschalig onderzoek? Volgens mij is dat namelijk een afdeling met de mogelijkheid om een beetje buiten te zijn, maar ook binnen te zitten... of is dat meer de regionale recherchedienst/bovenregionale recherche?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door Pim »

Precies, dat bedoel ik. Maar ik zeg er gelijk bij: dat zijn eerdere de uitzonderingen die dat doen en kunnen.
En mèt je HBO opleiding moet je nog een vacature zien, solliciteren, de gun-factor overwinnen net als de andere pro's en con's.
Het is niet zoiets als: 1+2=3.

En slapen als je moe bent is niet het probleem.
Wakker worden en gaan werken als je moe bent is het probleem. :D

De één slaapt na een nachtdienst een volle lengte slaap (ik) de ander een paar uur ná de nachtdienst en vóór de volgende nachtdienst weer een paar uur.
Ik slaap voor mijn eerste nachtdienst nooit en sta 's morgens enkel wat later op waardoor ik zo'n 21 uur wakker ben voor ik slaap na mijn eerste nacht.
Komt omdat ik snel over mijn slaap ben. Daarom kan ik ook niet in twee etappes slapen tussen twee nachtdiensten.
Slapen zal zoals gezegd niet het probleem zijn, de onregelmatigheid in je rooster veel meer.
Hangt een beetje af van de kwaliteit van je (lokale) afdeling planning of je schrap-/invulrooster.

Maaaar, ga eerst eens solliciteren als hoofdagent en zie eens door die procedure te komen en dan de opleiding met succes af te ronden.
Gelet op het aantal sollicitanten dat afgewezen wordt of afhaakt is dat je eerste probleem.
Eenmaal binnen zijn er opties, richtingen, etc. genoeg om iets te vinden wat bij je past.
To finish first you first have to finish.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door Hilde »

Bij grootschalige onderzoeken kan je buiten zijn, maar ook veel binnen. En daar kom je niet gelijk terecht (uitzonderingen daargelaten... ).
Als "normaal" bureau rechercheur ben je ook buiten. Het is maar net hoe je het zelf oppakt en hoe je zelf je onderzoeken draait.

Maar wat Pim al zegt.. Om als eerste te finishen moet je wel finishen.
En om te finishen moet je meedoen met de wedstrijd.. ;-)
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8379
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door MotoRon »

Voor het gastendeel is dit uitgebreid genoeg aan de orde geweest. Als ts meer eil eeten/lesen, stel ik voor dat ie de moeite even neemt om te registreren. Voor nu in dit deel een :slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11072
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door Hilde »

MotoRon schreef: 14 sep 2017, 13:58 Als ts meer eil eeten/lesen

Als hij wat???? :shock: :D :D :D
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8379
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door MotoRon »

Kleine lettertjes op zo'n telefoon 😉

Als ts meer wil weten/lezen ....
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7910
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door thijeleo »

:D :lol: :laughter:
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16654
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: doorgroeimogelijkheden hoofdagent

Ongelezen bericht door Frans »

MotoRon schreef: 14 sep 2017, 16:18 Kleine lettertjes op zo'n telefoon 😉

Als ts meer wil weten/lezen ....
T's niet de telefoon die steeds kleiner wordt Ron, t'zijn die ogen hè... 😂😂😂
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten