mag ik 5 wietplanten in mijn tuin?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Bierdopje2
Infopolitie Gast

mag ik 5 wietplanten in mijn tuin?

Ongelezen bericht door Bierdopje2 »

Volgens kennissen en vrienden mag ik 5 wietplanten in mijn tuin planten voor eigen gebruik maar ik wil het ff zeker weten omdat ik geen problemen wil.
Is het waar dat ik 5 planten mag hebben of zijn daar weer speciale regels voor of moet ik me ergens aan houden?
Gebruikersavatar
rich
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 4203
Lid sinds: 30 mei 2003, 19:26
Locatie: omg leiden
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contact:

Ongelezen bericht door rich »

Volgens de Opiumwet is het verboden en daarmee een strafbaar feit.

De aanwezigheid van 5 planten kan dus gewoon betekenen dat de politie optreedt.
Er is echter een gedoogbeleid in Nederland en dat betekent dat er strafrechtelijk niet vervolgd zal worden bij deze hoeveelheid.

Dat neemt echter niet weg dat de politie dus wel de bevoegdheid heeft om op te treden.

Dit zal ook zeker gebeuren op het moment dat er overlast geconstateerd wordt.
Dit kan oa gebeuren nav een melding.

Opmerking van moderator rich

alles wat off topic was, is verwijderd. En ja, wietplanten stinken
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gebruikersavatar
coderood
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door coderood »

Rich stap naar je dichtsbijzijnde bureau en laat het daar even registreren en laat je gezicht even zien zeg maar........
Gebruikersavatar
TSp
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

5 planten wordt gedoogd.
Ik weet wel meerdere adressen waar dit van toepassing is.
Er zijn wel afspraken gemaakt, dus wel laten weten, tot hier en niet verder.
Mohaa
Stamgast
Stamgast
Berichten: 759
Lid sinds: 06 apr 2005, 09:59
Locatie: Noord Holland
Geslacht:
Leeftijd: 46
Contact:

Ongelezen bericht door Mohaa »

Zoals ik eerder heb vermeld zolang het niet bedrijfsmatig geteeld word. Dus niet met een lamp er boven elc. voeding etc etc.

Dus gewoon water geven met een gieter. en voor het raam voor licht.
Denk wel het gaat per huis en niet per persoon in dat huis voor die 5 planten.
Gebruikersavatar
coderood
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door coderood »

Maar je hebt ook reuzeplanten........ :?
Gebruikersavatar
Mo
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Precies en daar gaat het de laatste tijd om.
Als eerste geeft Rich een uiterst correct antwoord.
Als tweede telt het getal 5 allang niet meer.
Er worden (soms niet altijd) wietplanten gedoogd en daarbij gaat het om een bepaald gewicht.
Echter de politie mag het t.a.t. in beslag nemen. Zelfs 1 joint mag de politie in beslag nemen. Het gedogen bestaat uit het feit dat de rechter voor een klein gewicht en als het eenmalig is niet tot een strafblad of zware straf zal komen. Maar terug krijg je het zeker niet.
En als het blijkt dat het meerdere malen voorkomt (ook al is het meerdere malen onder het gewicht) dan komt het zeker voor de rechter met alle gevolgen vandien.

Gr
Mo
Gebruikersavatar
coderood
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door coderood »

Blijf het feit boven water staan dat dit beleid zo krom als een banaan is.

Samen met een hoop andere dingen geldt ook hier: "het mag volgens de wet niet,maar ....vooruit..heel even dan...als wij tijd en zin hebben komen we langs.................zoiets.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Ongelezen bericht door Frans »

OF: Het mag niet maar de burgerlijke ongerhoorzaamheid rijst dusdanig ver de pan uit dat we dat wel willen handhaven maar dna nergens anders meer aan toekomen....tot er iemand last van krijgt...


Bedoel je die ???
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
coderood
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door coderood »

Het lijkt er op,maar ook volwassenen zijn net kleine kinderen,als je ze een vinger geeft,grijpen ze regelmatig,niet altijd,maar regelmatig,een hele hand,dus het beleid moet zijn kort en krachtig houden en zo duidelijk mogelijk,want als men nu 6 plantjes aantreft en geen 5 ?

Wie gaat daar al de personeelstijd en kosten insteken om alles op papier te krijgen en wil Den Haag dat en is dit een echte prioriteit ?

Dus voor iedereen,de burger en de diender,allemaal gebaat bij duidelijkheid en helderheid,en als dat is dat 1 plantje ook niet mag,dan mag dat niet,maar niet zeggen,ja maar dit en ja maar dat,maar goed,ik geloof dat "Den Haag" er inmidels zelf achter is gekomen dat dit beleid/systeem de laatste jaren niet heeft gewerkt.
Gebruikersavatar
Mo
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Dat heet nu gedogen en daar zou je inderdaad een hele boom over kunnen opzetten.
En zoals gezegd gaat het allang niet meer over het getal maar over het gewicht. En niet bij oppakken omdat een agent simpelweg al 1 joint kan pakken maar gaat het primair wat de rechter op dat moment toelaatbaar vind, dus gedoogd.
Het is dus niet de politie die bepaald of iets al dan wel of niet wordt geoogd. Voor hen is het simpel, softdrugs niet in de daarvoor toegestane omgeving, dan is het gewoon verboden.
En over het gedogen is men zelf als overheid al geruime tijd bezig.
Zie het rapport 1996-1997 "Grenzen aan gedogen".

Gr
Mo
Gesloten