politie kleding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Berry
Infopolitie Gast

politie kleding

Ongelezen bericht door Berry »

ik vind de polite te lief gekleed in nederland. als ik bv naar in Spanje of Frankrijk kijk is de polite wat stoerder gekleed zeg maar bv een baret op hun hoofd, kisten en een goed pak. wat vinden jullie hier van.
Gebruikersavatar
PJ
Infopolitie Gast

Re: politie kleding

Ongelezen bericht door PJ »

Berry schreef:ik vind de polite te lief gekleed in nederland. als ik bv naar in Spanje of Frankrijk kijk is de polite wat stoerder gekleed zeg maar bv een baret op hun hoofd, kisten en een goed pak. wat vinden jullie hier van.
Kijk eens op de volgende site:
http://politie-uniform2002.cjb.net/

Hier staan al veel antwoorden op je vraag :wink:
Gebruikersavatar
Roland
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Met het huidige uniform is weinig mis hoor. Maar als je met een baret wilt lopen is de landmacht wellicht iets voor jou? ;)
Gebruikersavatar
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 4808
Lid sinds: 31 mei 2003, 21:21
Locatie: Veluwe
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Mij is dat allemaal iets te militaristisch en ik denk dat de politie verre van militaristisch dient te zijn.
Gebruikersavatar
sunwave
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Vergeleken met belgie boffen we nog, zelfs met het nieuwe uniform (Belgie krijgt die ook namelijk): http://www.police.be/DOWNLOAD_NL/uniform_nl.pdf

Tja ach, ik zit bij de politie om het werk, niet om de kleding ;)
Gebruikersavatar
Berry
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Berry »

een baret was ook maar een voorbeeld :D ik dacht dat t wel een leuke topic zou zijn maar valt tegen haha
Gebruikersavatar
Roland
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

sunwave schreef:Vergeleken met belgie boffen we nog, zelfs met het nieuwe uniform (Belgie krijgt die ook namelijk): http://www.police.be/DOWNLOAD_NL/uniform_nl.pdf

Tja ach, ik zit bij de politie om het werk, niet om de kleding ;)
Zeg Bart, ik krijg de nieuwe kledinglijn van de Mc Donalds Drive-In te zien, als ik op die link klik. :?
Gebruikersavatar
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3709
Lid sinds: 18 jan 2004, 10:13
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Ongelezen bericht door Julio »

Tjah, België hé:D
Gebruikersavatar
Berry
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Berry »

:D
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: politie kleding

Ongelezen bericht door Gast »

Berry schreef:ik vind de polite te lief gekleed in nederland. als ik bv naar in Spanje of Frankrijk kijk is de polite wat stoerder gekleed zeg maar bv een baret op hun hoofd, kisten en een goed pak. wat vinden jullie hier van.
Voor mij heb je absoluut gelijk, alhoewel je het nog voorzichtig omschrijft "lief". Het kledij van de Nederlandse diender straalt totaal geen gezag uit als we dit vergelijken met andere landen. Zien we een Nederlandse agent denken we al snel "dus ? ja en ?" en mompelen op bijna verstaanbare toon een uitlating die je normaliter niet tegen een "gezaghebbend" persoon uitspreekt.

Kleding maakt de man is het gezegde, en kleding kan wel degelijk een gezaghebbende uitstraling hebben, maar de kleding van de NL politie doet dat nu juist net averechts.

Hylarisch wordt het wanneer er weer een blik aspiranten is opengetrokken, jochies (17+) met "babyfaces" die een uniform dragen die al geen gezag uitstraalt en die dan gezag proberen uit te stralen. Nog maar te zwijgen over de pet die vaakal te groot is en die rust op de dubbelgeslagen oren :wink:

En dan de zogenaamde "McDonalds" broeken, bij de heren kleed het nog enigszins af, maar bij de dames is het tranen met tuiten. Zelfs een mooie agente (ja zo af en toe kom je ze tegen) met een mooie kont en een pracht stel benen, krijgen ze het voorelkaar deze af te kleden als een ouwe kannonneerboot.

Kortom er is een hoop mis met het NL politie uniform. Het uniform wat mijn playmobiel poppetje van 30 jaar geleden droeg straalt nog meer gezag uit :(
Gebruikersavatar
Beamer
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Er wordt wel lacherig gedaan over de baret die de vraagsteller heeft genoemd, maar ik vind een baret helemaal niet verkeerd en ook pratischer dan de paltte pet voor het straatwerk, bovendien kun je die gemakkelijk in de zak stoppen als je 'm afzet. Met die platte pet loop je altijd te hannesen van waar zal ik hem neerleggen en zo. De platte pet moet wel blijven, maar dan voor het geklede tenue vind ik.
Die gewone uniformbroek moet naar mijn mening worden ingewisseld tegen een zogenaamde werkbroek. Veel praktischer en veel meer zakken, waarin je spullen kan doen die men nu aan de koppel vastmaakt, zoals het bonnenboekje (bij kleine collega's en dan aan de koppel valk boven het achterwerk. Over gezag afdwingen gesproken). Die zakken aan de zijkant van de dijbenen zijn toch veel beter. In de huidige pantalon kan je tenminste 1 steekzak niet gebruiken, omdat daar je pistoolholster en je pepperspray voor zit.

Te militaristisch? Nou en? Komt toch goed uit met de terreurdreiging die nu actueel is? 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
PJ
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Ik sluit me helemaal aan bij Beamer.

Ik heb het geluk dat ik veel in bikekleding loop. Ik kan wel zeggen dat dit lekkerder zit dan het huidige uniform. Wij hebben ook al het voordeel dat wij een werkbroek hebben met extra zakken. Wij dragen wel en korte jas maar deze kan vast maken met 2 bandjes aan je koppel.

Ook ik ben voor een barret net als Beamer.

Bovendien zijn wij er om te werken en niet om op kantoor te zitten in pantalon een overhemd en stropdas en nette balschoenen ;)
Gebruikersavatar
Beamer
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

PJ schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Beamer.

Ik heb het geluk dat ik veel in bikekleding loop. Ik kan wel zeggen dat dit lekkerder zit dan het huidige uniform. Wij hebben ook al het voordeel dat wij een werkbroek hebben met extra zakken. Wij dragen wel en korte jas maar deze kan vast maken met 2 bandjes aan je koppel.

Ook ik ben voor een barret net als Beamer.

Bovendien zijn wij er om te werken en niet om op kantoor te zitten in pantalon een overhemd en stropdas en nette balschoenen ;)
Ook mee eens. Ik denk dat vooral de bikerkleding die ik heb gezien (want daar schijnt per regio ook nog veel variatie in te bestaan), heel dicht komt bij wat ik versta onder praktische werkkleding voor de politie. Ook het overhemd vervangen door een poloshirt (in de zomer) lijkt mij geen gek idee. Zit ook veel lekkerder dan die zweterige overhemden.

En als je een kantoorbaan hebt bij de politie of een dienst moet doen in het bureau, kan het tenue worden gedragen dat wij nu aanhebben. Lijkt mij niets mis mee.
Gebruikersavatar
PJ
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Beamer schreef: Ook mee eens. Ik denk dat vooral de bikerkleding die ik heb gezien (want daar schijnt per regio ook nog veel variatie in te bestaan), heel dicht komt bij wat ik versta onder praktische werkkleding voor de politie. Ook het overhemd vervangen door een poloshirt (in de zomer) lijkt mij geen gek idee. Zit ook veel lekkerder dan die zweterige overhemden.

En als je een kantoorbaan hebt bij de politie of een dienst moet doen in het bureau, kan het tenue worden gedragen dat wij nu aanhebben. Lijkt mij niets mis mee.
Klopt dat er veel diversiteit is in de bikekleding dit geld ook voor de fietsen zelf. Er komt nu een landelijk pakket voor de bikers dit omdat ze officeel zijn erkend als groep binnen de politie net als de hondengeleiders en de ruiters.

Deze kleding zal getoond worden op de landelijke politie bikedag dit jaar.
Laatst gewijzigd door PJ op 20 mei 2005, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Beamer
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Krijg je last van dubbelzien als je teveel bikediensten doet??? :lol: :lol: :lol:
Gesloten