Verhuizen om stalking

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Verhuizen om stalking

Bericht door Frans » 07 sep 2017 21:30

RS1 schreef:
07 sep 2017 20:15
Want het komt er dus eigenlijk op neer dat er geen oplossing is en er alleen echte hulp komt wanneer hij weer geweld gaat gebruiken.
Hoezeer ik geweld verafschuw, het werkt nu eenmaal zo en het is ook wel enigszins te verklaren. Daar waar het ene stel gelukkig is met een gewone relatie, de volgende elkaar avond aan avond opwacht met pantoffeltjes, koosnaampjes als poezelewopje en tortelkonijntje en het volgende stel elkaar 3x per week aan een takel aan het plafond ophangt en er een zweep bij pakt om elkaar compleet totall loss te meppen omdat ze dat lekker vinden, het kan en mag allemaal binnen een relatie....

En dat is het precies... een relatie... en geweld is dan de streep die iemand overschrijdt en waar het te ver gaat (en in het ene voorbeeld is dat dan ook nog eens moeilijk)... snap je wat ik bedoel? Het is gewoon heel erg moeilijk om daar waar 2 "geliefden" het ene moment "een relatie" hebben elkaar dus ineens " naar het leven staan" en tja, er moet dus echt een strafbaar feit gebeuren....

En dat is dus precies de kern. Strafbare feiten, aangiftes, dossier opbouw en uiteindelijk voldoende hebben om een zaak te hebben, om te kunnen zeggen, dit is geen poezelewopje meer of dit is geen "3x in de week aan de takel meer".

Verhuizen is, hoe begrijpelijk, het aanpakken van gevolg, niet van oorzaak. Je merkt dat het alleen maar ellende oplevert en uiteindelijk, onder de streep levert het niks op en belangrijker, lost het niks op.

Kortom, moet je wachten op echt geweld? Dat is een vraag die maar 1 persoon kan beantwoorden en dat ben je zelf. Ik lees nergens dat er aangiftes is gedaan van alle mishandelingen, vernielingen en diefstal/inklimming(en). Dat zou sowieso stap 1 zijn van het traject...

Ik heb het hele onderwerp aandachtig teruggelezen en uiteindelijk zat er in de OP maar 1 vraag in.
RS schreef: Nu vroeg ik me af, zijn er dingen die ik kan doen om er voor te zorgen dat hij mijn nieuwe adres niet kan achterhalen?
Het antwoord is al meerdere malen gegeven:

Nee dus, zolang je je ergens in Nederland inschrijft bij een gemeente is het voor iemand niet zo moeilijk te achterhalen waar je woont.

De rest, daar kunnen we nog weken over nababbelen, naar gissen, gokken wat er zal gebeuren of en vooral wat er moet gebeuren maar de politie kan niemand in Nederland verbieden in een straat te lopen, je te bellen, te appen of je een brief te sturen alleen maar omdat hij een vervelende klootzak is. Dan zouden zo ongeveer alle vechtscheidingen per direct voor die regeling in aanmerking komen en zouden we er ook per direct 200.000 nieuwe dienders bij moeten hebben (en ik twijfel of dat er genoeg zouden zijn).

Ik denk dat, hoe verschrikkelijk onbevredigend ook, met de info die we nu hebben, dit het is.

Ik wens je onmens veel succes en sterkte.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

RS1
Infopolitie Gast

Bericht door RS1 » 07 sep 2017 22:01

Ik begrijp je antwoord helemaal. Het gaat hier alleen niet om zo'n soort relatie, hij is familie.
En je hebt gelijk, ik heb nooit aangifte durven doen, ik heb een aantal gesprekken met de politie gehad maar nooit genoeg lef om door te pakken. En dat kwam toen omdat ik bang was voor de gevolgen daarvan; dat het geweld zou escaleren en ik het niet meer na zou kunnen vertellen, want het is al eerder bijna zo ver gekomen.
Toen er op een gegeven moment geroepen werd dat ze ambshalve zouden vervolgen (zeg ik dat goed zo?) toen ben ik daar om dezelfde reden zo van geschrokken dat ik niet meer zo goed naar de politie durfde te stappen met alles wat er speelde. Allemaal uit angst. Achteraf gezien had ik het anders moeten doen natuurlijk, vooral omdat ik nu een kleintje heb die alle recht op veiligheid heeft.
Maar goed, dit is off topic en ik heb mijn antwoord inderdaad gehad, nogmaals dank daarvoor.
Frans schreef:
07 sep 2017 21:30
Ik wens je onmens veel succes en sterkte.
Dank je wel

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 08 sep 2017 09:27

Namens de antwoorders: Graag gedaan. Dan sluit ik het bericht.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten