Verhuizen om stalking

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
RS1
Infopolitie Gast

Verhuizen om stalking

Bericht door RS1 » 04 sep 2017 21:24

Ik word al jaren gestalkt en bedreigd door een familielid. Hij heeft ook verschillende keren mijn auto vernield, in mijn huis ingebroken, huisdier mishandeld. In het verleden tegen mij ook veel geweld gebruikt en hij heeft mij
Het zijn periodes waarin het heel erg is en dan is het weer een tijdje wat minder heftig, maar het komt altijd weer terug.
Ik heb geen idee meer hoe ik ooit van hem af kan komen. Ik ben al eerder verhuisd, onder andere naar de hele andere kant van het land, maar toen wist hij me ook weer te vinden. Nu ga ik weer verhuizen, in een poging om aan deze ellende te ontsnappen. Nu vroeg ik me af, zijn er dingen die ik kan doen om er voor te zorgen dat hij mijn nieuwe adres niet kan achterhalen?

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contacteer:

Re: Verhuizen om stalking

Bericht door Pim » 04 sep 2017 22:00

Allereerst zou ik gaan onderzoeken wie uw adres lekt of hoe hij/zij anders achter uw adres komt.

Niet inschrijven op een nieuw adres is geen optie want dat mag niet. Evenmin mag u zich niet op een fictief of onjuist adres inschrijven.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Dwarsligger
Geslacht:
Leeftijd: 64
Contacteer:

Bericht door r0n. » 04 sep 2017 22:57

Er is een mogelijkheid om je in te schrijven bij een gemeente, waarna alleen een aantal instanties het nieuwe adres kunnen opvragen.
Bedenk ook, dat veel kerkgenootschappen een andres wijziging krijgen, tenzij je hebt aangegeven dit niet te willen, dit is een uitzondering op de regel.
Mijn advies is, om e.e.a. te overleggen met de gemeente waar U gaat wonen.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

RS1
Infopolitie Gast

Bericht door RS1 » 05 sep 2017 23:09

Bedankt voor de reacties.

@Pim, toen ik de één na laatste keer verhuisde heb ik niemand in mijn omgeving mijn adres gegeven voordat hij er zelf achter was gekomen. Ik weet niet hoe hij het te weten is gekomen en ik zou ook eigenlijk echt niet weten hoe ik daar achter zou kunnen komen.

@Ron, bedoel je geheimhouding persoonsgegevens? Dit heb ik aangevraagd. Meer kan de gemeente ook niet doen denk ik.

Zijn er nog meer suggesties? Ik ben heel bang dat het allemaal weer voor niks is, er moet echt een eind aan komen.

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 06 sep 2017 00:57

Als je daar zeker van bent kan hij je dan niet opgepikt hebben na een verjaardag van een familielid waar je geweest bent?

Of na een feestdag bij een familielid?

Guest janp
Infopolitie Gast

Bericht door Guest janp » 06 sep 2017 06:23

Zijn er nog meer suggesties? Ik ben heel bang dat het allemaal weer voor niks is, er moet echt een eind aan komen.
Re
Ik ben geen agent , maar ik kan me voorstellen in wat voor ellendige toestand u verkeerd en ik vraag me ook hardop af of er dan niets anders mogelijk is. Ik denk dan aan een straatverbod ofzo vanwege herhaaldelijke stalking of bedreiging. Misschien is die weg al bewandeld of is zoiets gewoon niet meer mogelijk, ik weet dat niet. Gezien de tips die u tot nu toe gekregen hebt blijkbaar niet. Misschien is de persoon al gestraft maar zit u nog jarenlang met een angstig gevoel vanwege mogelijke herhaling.

Maar steeds maar moeten verhuizen om deze reden....pfff. Juist omdat het familie is maakt dat de kans op lekken ook weer groter . Je zou bijna een "valse" herdershond in huis nemen die je beschermt wanneer nodig...
Moderatoropmerking van Frans
Jan, log de volgende keer gewoon in... ;-)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Frans » 06 sep 2017 07:50

r0n. schreef:
04 sep 2017 22:57
Er is een mogelijkheid om je in te schrijven bij een gemeente, waarna alleen een aantal instanties het nieuwe adres kunnen opvragen.
Bedenk ook, dat veel kerkgenootschappen een andres wijziging krijgen, tenzij je hebt aangegeven dit niet te willen, dit is een uitzondering op de regel.
Mijn advies is, om e.e.a. te overleggen met de gemeente waar U gaat wonen.
r0n, gastendeel dus ik kan maar heel beperkt antwoorden.

Een gemeente geeft, als het goed is, geen info door aan mensen die niets met die info te maken hebben en ik geloof best dat ze daar integer in zijn maar met de komst van BSN zijn er wat systemen aan elkaar gekoppeld en.... het is niet zo moeilijk om achter een adres te komen via iemands BSN.

@TS: verhuizen heeft eerlijk gezegd geen zin, als iemand echt achter je adres wil komen dan kun je naar een paddestoel in het Sprookjesbos verhuizen, de stalker staat vlugger voor de deur dan de eerste keer postbode. Het probleem zelf moet worden aangepakt en dat betekent dat je de stalking zelf moet bewijzen en de stalker daarvoor moet aanpakken, via een straat of zelfs gebiedsverbod ~ en bij overtreding dan dus ook meteen de politie bellen ~ zodat de rust kan terugkeren.

Misschien een tip, is er geen gezamelijke "vriend" waar je kunt polsen wat de beweegredenen zijn, of je iets kunt doen of laten om het te laten stoppen?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

RS1
Infopolitie Gast

Bericht door RS1 » 06 sep 2017 13:58

Beste mensen, bedankt weer voor de antwoorden.

@Pim, ja dat zou wel kunnen. Verjaardagen ed van familie laat ik altijd aan me voorbij gaan om deze reden. Maar het is wel een mogelijkheid dat dit met een feestdag gebeurd is.

@Janp, het steeds verhuizen is ook echt niet te doen en het zou niet nodig moeten zijn. Ik zou een grote herdershond serieus overwegen als ik niet al twee hondjes en een klein kindje rond had lopen.

@Frans, ik weet dat hij mijn BSN heeft, wil dit dan zeggen dat hij altijd zomaar achter mijn adres kan komen? En kan ik daar dan niks aan veranderen?
Zijn beweegredenen zijn dat hij controle wil en hij wil voorkomen dat ik aangifte doe voor wat hij in het verleden allemaal gedaan heeft. Daarbij heeft hij een drankprobleem wat zijn gedrag volgens mij alleen maar erger maakt.
Het stalken bewijzen is heel moeilijk, dat lees ik ook hier op dit forum, oa daarom zoek ik naar wat ik zelf kan doen om het te laten stoppen. Maar wat geldt als bewijs? De politie hier is wel van eea op de hoogte, maar of dat nog wat toevoegt?

Bart12345
Infopolitie Gast

Bericht door Bart12345 » 06 sep 2017 18:02

RS1 schreef:
06 sep 2017 13:58
Het stalken bewijzen is heel moeilijk, dat lees ik ook hier op dit forum, oa daarom zoek ik naar wat ik zelf kan doen om het te laten stoppen.
Stalkers hebben meestal geen enkel benul van hun eigen gedrag. Het enige dat voor hen belangrijk is is uw reactie daarop. Totale desinteresse in hun doen en laten is dan de beste oplossing. Niet verhuizen, hem niet aanwijzen als de schuldige van uw vernielde auto, en vooral geen gemeenschappelijke kennissen hebben. U heeft een eigen leven waarin dit soort onzin niet aanwezig hoeft te zijn.

groet,
Bart

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 06 sep 2017 18:40

Dat is 1 oplossing; een oplossing aan de andere kant van 't spectrum is een hele grote neger als vriend nemen..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

RS1
Infopolitie Gast

Bericht door RS1 » 06 sep 2017 21:10

@Bart, helaas is de oplossing niet zo simpel. Was dat maar zo!

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 06 sep 2017 22:33

Stalkers kunnen idd heel volhardend zijn; simpelweg omdat die types vaak 'de realiteit uit het oog hebben verloren'..

Eerlijk is eerlijk; onze rechtsstaat heeft, in mijn ogen, gewoon geen goede oplossing voor dit probleem..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 06 sep 2017 23:16

Ik heb ooit een uitzending gezien waarin de stalker teruggestalkt werd.
Dat schijnen ze zelf helemáál niet fijn te vinden....

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 06 sep 2017 23:40

RS1 schreef:
06 sep 2017 13:58
@Frans, ik weet dat hij mijn BSN heeft, wil dit dan zeggen dat hij altijd zomaar achter mijn adres kan komen?
Ik ga hier geen details uit de doeken doen maar het is tegenwoordig, voor veel mensen, niet echt moeilijk meer om van een persoon een adres te krijgen. Nee, als dat het geval is kun je daar niets tegen doen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

RS1
Infopolitie Gast

Bericht door RS1 » 07 sep 2017 20:15

Bedankt voor de reacties.

@Pim, dat ligt echt niet in mijn straatje.

@Zijlvaart en Frans, dat is duidelijk. Het is echt niet wat ik gedacht had en al helemaal niet waar ik op hoopte. Want het komt er dus eigenlijk op neer dat er geen oplossing is en er alleen echte hulp komt wanneer hij weer geweld gaat gebruiken.

Gesloten