Ontbreken gegevens op kentekencard

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Twan
Infopolitie Gast

Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Twan »

Hallo,

Op veel kentekenbewijzen/kentekencards van (Camper) oldtimers ontbreekt data met betrekking tot diverse categorieën gegevens. Ook bij intikken van de betreffende kentekens op de RDW site ontbreken de betreffende gegevens dan wel staat er de tekst "Niet geregistreerd"

Met ontbrekende gegevens doel ik met name op de categorieën: D.2 Type - Variant - Uitvoering, K Typegoedkeuringsnummer, F.1 Technische max. massa voertuig, F.2 Toegestane max. massa voertuig. (F.1 en F.2 staan in zo'n geval op 0KG) Ook data met betrekking tot de aslasten ontbreken.

Van zo'n voertuig zijn alleen de volgende categorieën bekend: G Massa rijklaar - Massa ledig voertuig

En soms de categorieën: O.1 Aanhangwagen geremd O.2 Aanhangwagen ongeremd

De kentekenbewijzen die ik gezien heb betreffen voertuigen (Mercedes) die bij F.1 en F.2 een gewicht hebben dat net onder de 3.500KG zit maar die een technische Max massa voertuig hebben van tussen de 5.000 en 6.500KG afhankelijk van de uitvoering, echter zoals hiervoor geschreven staan die gegevens niet op het kentekenbewijs/kentekencard noch zijn die op de site van de RDW bekend, noch blijken die uit enige identificatie in of op het voertuig. Hooguit geeft de categorie D.3 Handelsbenaming of een type plaatje op het voertuig (508D, 608D, 613D) een indicatie maar ook niet meer dan dat aangezien de type aanduiding 508D en 608D zowel een 5 tons als 6 tons onderstel kan betreffen en de 613D betreft minimaal een 6,5 tons onderstel maar kan in sommige gevallen ook nog hoger liggen.

Navraag bij de RDW leert dat van dergelijke voertuigen bij de RDW (als gevolg van de destijds beperkte registratie van gegevens) deze gegevens ook niet bekend zijn. Door aanlevering van documentatie van de fabrikant kunnen deze gegevens evenwel aangevuld worden echter omdat het om oude voertuigen gaat worden die gegevens, als ze al aangeleverd kunnen worden, aangeleverd in de vorm van documenten van redelijk algemene aard en is het niet altijd zo dat die gegevens dan ook daadwerkelijk opgenomen kunnen worden in het register van de RDW. Daar waar het de aanhangercategorieën betreft gaat het vaak wel relatief makkelijk omdat daar kennelijk info van de trekhaak fabrikant voor gebruikt kan worden.

De vraag die nu opkomt is hoe wordt er bij een verkeerscontrole omgegaan met een dergelijk kentekenbewijs/kentekencard? Hoe wordt van een dergelijk voertuig de categorieën F.1 en F.2 vastgesteld. Als de categorieën F.1 en F.2 gewaardeerd worden op het geen vermeld staat op het kentekenbewijs/kentekencard dan zou er met zo'n voertuig niet gereden kunnen worden om dat daar de waarde 0KG staat, dus dat kan niet? Indien er voor de categorieën F.1 en F.2 gekeken wordt naar andere aanwijzingen is dat ook verre van zuiver want daar kan dan wel 1.000KG tot 1.500KG speelruimte in zitten?

In het verlengde van de voorgaande vraag komt, zeker bij een Camper :wink: , de vraag op hoe wordt er in het buitenland met zo'n kentekenbewijs/kentekencard omgegaan? Bij grote verkeerscontroles zal men, op zijn minst aan de hand van info boeken, kunnen nagaan hoe het NL-kentekenbewijs cq de nieuwe NL-Kentekencard er uit ziet en welke info er op staat maar er zal niets in staan met betrekking tot het in geval van Oldtimers niet bekend zijn van bepaalde data. Opvragen ontbrekende data bij RDW in NL (via de openbare RDW site of via een politie/overheids ingang) zal ook niets opleveren, en in hun eigen systemen zal als er al wat bekend is, alleen algemene data opleveren en daar kan zoals hiervoor gemeld wel een bandbreedte van 1.000KG tot 1.500KG tussen zitten. (toch net iets meer als 2 flessen wijn, een pak melk en een pak koekjes :wink: ).

Als vast bedankt voor de moeite om een antwoord te formuleren.

Met vriendelijke groet,

Twan
Gebruikersavatar
willem58
Stamgast
Stamgast
Agent
Berichten: 1439
Lid sinds: 09 dec 2005, 00:15
Roepnaam: Willem
Twitter: @Vrijwil_politie
Locatie: Westland
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door willem58 »

Op een zoals in het voorbeeld genoemde kentekenbewijs / card staat wel een indicatie voor de maximale massa vermeld en wel onder
Voertuig categorie J
Categorie N1: voor het vervoer van goederen bestemde voertuigen met een maximale massa van ten hoogste 3,5 ton.
Categorie N2: voor het vervoer van goederen bestemde voertuigen met een maximale massa van meer dan 3,5 ton, doch niet meer dan 12 ton.
Categorie N3: voor het vervoer van goederen bestemde voertuigen met een maximale massa van meer dan 12 ton.

Verder staat nog achter de "N" een code voor de carrosserietype:
► Laat Spoiler zien
D2 hoeft niet ingevuld te zijn aangezien de handelsbenaming zoals de fabrikant die heeft opgegeven staat vermeld bij D.3
Er staat dus precies genoeg op het kentekenbewijs / card voor een controle zowel in Nederland als het buitenland.
Daarbij voldoet de nieuwe Nederlandse kenteken card aan de in Europa afgesproken eisen.
Nederland heeft er echter meer opstaat dan Europees verplicht. Meldcode en datum eerste inschrijving in Nederland hoeven er niet op te staan.
Een diender en een kat worden beide niet nat.
Gebruikersavatar
Twan
Infopolitie Gast

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Twan »

Hallo,

Bedankt voor de reactie.

In de door mij bedoelde catagoriën staat bij catagorie J bij de RDW vermeld: "Personenauto (M1)" echter op de papieren kentekenbewijzen staat alleen maar "Personenauto" vermeld.

De bij D.3 vermelde handelsbenaming zegt bij oldtimers weinig tot niets over de technische beladingsmogelijkheden aangezien de vermelding in de gevallen die ik onder ogen gekregen heb veelal of niet echt van de fabriekant afkomstig zijn (zeker niet als het een zelfbouwcamper betreft en er in de omschrijving "KAMPEERAUTO" toegevoegd is) of bij verschillende technische uitvoeringen de zelfde benaming bevat.

Bijv:
L 508 DG/35 KAMPEERAUTO
L 508 DG KAMPEERAUTO
L 508 DG/29 KAMPEERAUTO
L 608 D KAMPEERAUTO
L 508 DG/41-KAV

Groeten,

Twan
Gebruikersavatar
willem58
Stamgast
Stamgast
Agent
Berichten: 1439
Lid sinds: 09 dec 2005, 00:15
Roepnaam: Willem
Twitter: @Vrijwil_politie
Locatie: Westland
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door willem58 »

De op het kentkenbewijs / card vermelde Voertuigcategorie J geeft aan wat voor soort voertuig het is
Personenauto, vrachtauto etc. etc.
Kampeerauto is een toevoeging over de inrichting van het voertuig.

Zo kan er bij vrachtwagen staan: Geconditioneerd vervoer, Autotransporter, Winkelwagen, Kermiswagen etc. etc.
De handelsbenaming bij D3 is wel degelijk door de fabrikant opgegeven en zegt voor een "buitenstaander" weinig tot niets zegt.
Zo weet ik dat DAF de handelsbenaming AE47XS heeft.
U ziet hier waarschijnlijk helemaal niets aan maar voor mij geeft het aan dat een vrachtwagen chassis is met (A) geschikt voor de opbouw van een laadbak, (E) totaal 2 assen, (47) type voertuig wat kan zijn een 95 of een 105 en (XS) type motor. Varierend van 310 t/m 460 PK.
Type omschrijving kan zijn: FA 05460 690 ( Frontstuur cabine BAkwagen, model 105, 460 Pk motor wielbasis van 690 cm )
Zo geeft elke fabrikant zijn eigen invulling over de handelsbenaming.

De betekenis voor Mercedes is:

L = Truck
O = Bus
LF = Fire-figting vehickle

D staat voor Diesel
* 406 D, motor 60 pk (OM 615) (jaren '68-74)
* 407 D, motor 65 pk (OM 616) (jaren '74-82)
* 408 D, motor 80 pk (OM .....) (jaren '68-? )
* 408 Benzine 85 pk (..........) (jaren '68-74) vaak ex. brandweer
* 508 D, motor 80 pk, na '70 85 pk, (OM 314), (jaren"68-87)
* 508 B(enzine)
* 608 D, gegevens als 508 D, dit is dan de z.g. 6 ton uitvoering
* 613 D, Motor 130 pk (OM 652) (jaren '77-87)
* 309 Diesel en benzine is de pers. bus uitvoering (jaren '68-87)
De 40. serie's (4 Ton) Hebben in Nederland meestal een max. tot. gew. van 3,5 ton en kunnen dan met een "B"rijbewijs gereden worden.
De 50. serie's (5 Ton) Komen voor in "B" en "C " rijbewijs uitvoeringen maar kunnen afhankelijk van hun gewicht wel tot "B" terug gekeurd worden.
De 608 en 613 zijn "C" rijbewijs.

1. Categorie M : Voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde motorvoertuigen met tenminste vier wielen..
Categorie M1 : Voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde voertuigen met ten hoogste acht zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend.
► Laat Spoiler zien
Een diender en een kat worden beide niet nat.
Schoentje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid sinds: 08 okt 2014, 13:53
Roepnaam: Twan
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Schoentje »

Hoi Willem,

Bedankt voor je uitvoerig antwoord.

Ik ben daar waar het Mercedes (de rest van de merken niet echt) betreft bekend met de coderingen zoals je die meldt, echter als ik even de 508D er uit pik (dit omdat hier de meeste variantie in voorkomt) met een klein uitstapje naar de 608D:

* 508 D, motor 80 pk, na '70 85 pk, (OM 314), (jaren"68-87)
* 608 D, gegevens als 508 D, dit is dan de z.g. 6 ton uitvoering
De 50. serie's (5 Ton) Komen voor in "B" en "C " rijbewijs uitvoeringen maar kunnen afhankelijk van hun gewicht wel tot "B" terug gekeurd worden.
De 608 en 613 zijn "C" rijbewijs.

dan klopt dit voor een groot deel van de voertuigen, echter specifiek in de hoek van de Campers (zonder uitzondering allemaal zelfbouw of indivicuele bouw door een kleine camperbouwer maar niet in serie geproduceert) klopt dit blijkens RDW en Mercedes gegevens niet.

Zo kan de 508D 3500KG (zowel af fabriek <korte legerambulance> als na terugkeuring), 5000KG, 5190KG, 5600KG en 6000KG zijn, en zijn het gros van de 608D Campers 6500KG maar sommige 5600KG of 5990KG (en incidenteel na terugkeuring 3500KG). In al deze gevallen is de vermelding bij de RDW zoals in mijn vorig bericht vermeld (dus L 508 DG of L 508 D). Waarbij dus geen directe relatie bestaat tussen de vermelding onder D.3 en het technische en toegestande gewicht F.1 en F.2

Dat bij een controle de controlerende ambtenaar bij een 613D en een 608D altijd respectivelijk nagenoeg altijd op basis van de D.3 vermelding de conclusie kan trekken dat het om een zware jonge gaat die minimaal 6000KG zal mogen hebben (en dus rijbewijs C1 of C benodigd is, maar daar gaat mijn vraag niet over) is juist. Maar juist de 608D en 613D zijn veelal (behalve als ze in de recente jaren omgebouwd zijn naar Kampeerauto dan hebben ze een M1 vermelding) voorzien van een kentekenbewijs met de vermelding "Bedrijfsauto (N2 ..)" (en dus op de snelweg max 80KM) en zijn er van die voertuigen bij de RDW (en dus op de kentekencard) wel gegevens vastgelegd met betrekking tot de aslasten en F.1 en F.2 waardes.

Ook heeft de RDW van 508D Kampeervoertuigen die bij J een vermelding "Bedrijfsauto (N2 ..)" hebben waardes geregistreed met betrekking tot aslasten en F.1 en F.2.

Maar juist bij de groep 508D Kampeervoertuigen die in de begin jaren negentig omgebouwd en omgekeurt zijn heeft de RDW geen gegevens met betrekking tot de aslasten en de rubrieken F.1 en F.2 vastgelegd, terwijl de vermelding bij de catagorie D.3 suggereert dat het om een 5000KG uitvoering zou gaan maar even makelijk een 3500KG, 5190KG, 5600KG of 6000KG kan zijn.

L 508 DG/35 KAMPEERAUTO
L 508 DG KAMPEERAUTO
L 508 DG/29 KAMPEERAUTO

Van de codering komen L, 508 en DG overduidelijk van Mercedes af, maar de toevoeging KAMPEERAUTO zeker niet en mogelijk de /29, /35, 41-KAV en alle varianten daarop ook niet.

Op basis van het voorgaande blijft dan nog steeds de vraag openstaan hoe worden de waardes van de rubrieken F.1 en F.2 bepaald bij een controle van een voertuig met de waardes J "Personenauto (M1)" (Snelweg Max 130KM ongeacht hun gewicht) , D.3 "L 508 DG ......." en geen waardes bij de aslasten, F.1 en F.2.

Uiteraard levert het hanteren van een waarde van 5000KG voor F.1 en F.2 in het gros van de gevallen geen probleem op, maar als zo'n Kampeerauto op de weegbrug meer als 5000KG laat zien kan op basis van de vermelding bij D.3 niet zondermeer de conclusie getrokken worden dat sprake is van overbelading (met alle financiele en praktische gevolgen) en omgekeerd kan het ook zijn dat het om een 3500KG voormalige leger ambulance gaat. Bij de laatste catagorie zou je nog een vermoeden kunnen hebben van een lagere waarde voor F.1 en F.2 omdat veelal goed te zien is dat het een voormalige leger ambulance is (duidelijk kleiner als de andere 508D's) maar ook dat is verre van zeker omdat er ook leger ambulances waren die af fabriek 5000KG waren maar die puur vanwege de rijbewijs-catagorie in het leger al op 3500KG gezet zijn. (voormalige NL leger ambulances zijn af fabriek 3500KG <een veer minder> die uit D en van de NAVO 5000KG <Duitsland kende in de jaren dat die voertuigen actief waren geen rijbewijs B maar een Klasse 3 rijbewijs en dat ging tot 7500KG dus geen noodzaak om tot Max 3500KG te gaan>).

Dus samengevat gaat mijn vraag concreet over de (relatief beperkte) groep Kampeerauto's die in het begin van de jaren negentig naar Kampeerauto omgekeerd zijn en die (in het geval van een Mercedes 508D voor andere merken gelden uiteraard de merk specifieke waardes) de volgende waardes hebben:

J "Personenauto (M1)"
D.3 L "508 DG ........ KAMPEERAUTO"
F.1 "0KG"
F.2 "0KG"
G een waarde onder de "3500KG"
Assen "niet gereg." of "0"

Groeten,

Twan

Ps de hiervoor beschreven groep Kampeerauto's zit ook in de bijzonder positie dat ze op basis van het "Regelement Rijbewijzen" ju "uitspraak Rechtbank Arnhem dd 12-04-1979 nr 25" vanwege het ontbreken van waardes bij F.1 en F.2 gereden mogen worden met een rijbewijs Catagorie B (meermalig door zowel Politie, CBR en ANWB bevestigd) ondanks dat ze op de weegbrug een feitelijk hoger gewicht laten zien als 3500KG. Ook dit punt levert zowel bij een controle in NL maar zeer zeker ook buiten NL veel vragen en discussie op en dat is dan ook de rede waarom ik info rondom de bepaling van de waardes F.1 en F.2 aan het verzamelen ben in de hoop ook daarvoor materiaal te vinden waarmee bereiders van een dergelijk Kampeerauto bij een controle de onduidelijkheid en vaagheid en dus discussie cq ten onrechte boetes en praktische gevolgen kunnen voorkomen. Ben overigens zelf voorzien van rijbewijs CE dus het voorgaande heeft geen betrekking op mijzelf.
Schoentje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid sinds: 08 okt 2014, 13:53
Roepnaam: Twan
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Schoentje »

Hoi,

Is er niemand vanuit de verkeershoek beschikbaar met praktijk ervaring op dit punt? Of is de groep campers met deze kentekenbewijs/card info tov het totaal aantal voertuigen in NL zodanig gering dat de kans dat ze gecontroleerd worden ook zodanig gering is dat er eigenlijk geen sprake is van praktijk ervaring cq beleid met betrekking tot deze kentekenbewijzen/kentekencards, en het dus bij een controle "roeien wordt met de riemen die beschikbaar zijn"?

Groeten,

Twan
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14443
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Nou ja, als ik er via de card (cq Rdw) niet uitkom, dan ga ik op zoek naar het typeplaatje en wordt dat (aanvullend) een leidraad..

Kom ik dan nog niet tot een helder oordeel, dan is 't vooralsnog voordeel schutter..

Het probleem is ook niet groot; ik kan me niet herinneren ooit voor een dergelijk onoplosbaar raadsel te hebben gestaan..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11103
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Hilde »

Pfff... Ben alleen maar blij dat ik geen verkeers-specialist ben..
Of eigenlijk gelukkig helemaal niks met verkeer heb..

:wink:
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14443
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Verkeer is voor echte mannen, snoes.. :danku:
:wink:

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11103
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Hilde »

En de financiën zijn voor het meisje :wink:


Maar nu :topic: :shock:
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Schoentje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid sinds: 08 okt 2014, 13:53
Roepnaam: Twan
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Schoentje »

Bedankt voor de reactie.

Kan me, gezien de relatief kleine groep Campers die het betreft, goed voorstellen dat dit zich in de praktijk van alle dag nog niet voorgedaan heeft. Van de groep Mercedes Campers waarvan mij bekend is dat ze een dergelijk kentekenbewijs/kentekencard hebben is er niemand die ooit bij een verkeers- cq vakantiecontrole gecontroleerd is (zoals geschreven klein groep tov het totaal aantal voertuigen). Slechts één eigenaar van een een dergelijke Camper is ooit bij een grote alcohol controle naar zijn papieren gevraagd, maar niet in de sfeer van een inhoudelijke controle van de gegevens op het betreffende kentekenbewijs maar puur om de beschikbaarheid en autenticiteit van de documenten vast te stellen (zijn ze voorhanden en horen ze bij de persoon cq het voertuig), na geblazen te hebben (met als resultaat geen alcolhol :lol: ) werd hij uitgezwaaid met de opmerking: Mooie camper!!!

Het type plaatje is vaak in de betreffende Campers niet aanwezig dan wel levert geen, tov de kentekencard, aanvullende gegevens op. Overigens is het zo dat het bij de 508/608/613 bijna zonder uitzondering om "grote" cq "lompe" Campers :lol: gaat die stevig op hun "sloffen" staan en niet, bij een reizend gezin met kinderen, de "standaard overbelading" van een < 3500KG fabriekscamper uitstralen.

Het is eerder omgekeerd dat ze standaard een rijbewijs "C1 of C uitstraling" hebben en slechts op basis van het "Regelement Rijbewijzen" ju "uitspraak Rechtbank Arnhem dd 12-04-1979 nr 25" met een B rijbewijs bereden mogen worden en dat het rijbewijs een beoordelingsprobleem voor de controlerende ambtenaar vomt omdat ook dit natuurlijk maar zeer zelden voor zal komen.

Nogmaals bedankt voor de reactie,

Groeten,

Twan
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9184
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Skipperje »

Schoentje schreef:" ju "uitspraak Rechtbank Arnhem dd 12-04-1979 nr 25"
Kan iemand mij aan de tekst hiervan helpen. Ik kan hem niet vinden.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Schoentje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid sinds: 08 okt 2014, 13:53
Roepnaam: Twan
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Schoentje »

Hoi Piet,

Geen probleem ik kan je de tekst van de uitspraak aanleveren.

Via bijgaande link kom je bij de betreffende uitspraak alsmede bij een aantal brieven waarin het standpunt vanuit de politie en de ANWB bevestigd wordt.

https://www.dropbox.com/sh/vpphatx2fwer ... ewIba?dl=0

Mocht een en ander niet lukken laat het even weten.

Groeten,

Twan
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9184
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Skipperje »

Schoentje schreef:Hoi Piet,

Geen probleem ik kan je de tekst van de uitspraak aanleveren.

Via bijgaande link kom je bij de betreffende uitspraak alsmede bij een aantal brieven waarin het standpunt vanuit de politie en de ANWB bevestigd wordt.

https://www.dropbox.com/sh/vpphatx2fwer ... ewIba?dl=0

Mocht een en ander niet lukken laat het even weten.

Groeten,

Twan
Bedankt voor de links. Is het mogelijk dat ik, eventueel via een persoonlijk bericht, het kenteken krijg van uw camper? Ik ben wel nieuwsgierig wat ik dan in de registers zie.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Schoentje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid sinds: 08 okt 2014, 13:53
Roepnaam: Twan
Contact:

Re: Ontbreken gegevens op kentekencard

Ongelezen bericht door Schoentje »

Hoi Piet,

Ik heb een lijstje met kentekens waar geen max gegevens van op het kentekenbewijs/card staan. Ik zal je die per PB sturen.

Groeten,

Twan
Gesloten