Parkeerboete voor laden/lossen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
dramenia_nl
Infopolitie Gast

Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door dramenia_nl »

Hoi,

een paar weken geleden heb ik een boete gehad voor fout parkeren. en ik was benieuwt wat jullie van de situatie vinden (ik ben niet goed thuis in alle regels en dergelijke)
ik was voor een evenement aan het laden en lossen met een personenauto. het gebouw waar ik moest lossen ligt op een parkeerplaats (parkeerterrein), en ik heb ook netjes betaald voor de tijd die ik er stond. de parkeerplekken om het gebouw waren bezet, dus heb ik bij het laad/los straatje naast het gebouw de auto neergezet om alles uit te laden. op het moment dat we binnen de goederen controleren, zijn de parkeerwachten langs de auto gelopen en hebben een bon uitgeschreven.
nadat ik de bon heb ontvangen heb ik bezwaar via internet ingediend, en kreeg hier een brief van terug dat het bezwaar verwezen was omdat op de locatie (de parkeerplaats/terrein) duidelijk was aangegeven dat er alleen in de vakken geparkeerd mocht worden.

het vreemde van de brief vind ik de reden die ik volgens hen heb aangevoerd. hierin staat namelijk dat het voor mij niet duidelijk was dat ik op de plek niet mocht parkeren, maar wat ik heb aangegeven is hetzelfde als wat hierboven staat (uitgebreider, maar dat is niet interessant). ben ik niet duidelijk genoeg geweest, hebben ze een standaart brief de deur uitgedaan, of wordt het beschouwd als parkeren als je als personen auto aan het laden/lossen bent?

ben benieuwt naar jullie mening, en daarvan zal ik afhangen of een vervolg beroep zin heeft of totaal niet.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7482
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door SWAT »

Kennelijk heeft u uw auto op de laad- en losplaats gezet met daarin een parkeerkaartje. U heeft aldus de indruk gewekt dat u aan het parkeren was en niet aan het laden en lossen. Voor laden en lossen hieft men geen parkeerkaartjete kopen. Ook met een parkeerkaartje mag niet worden geparkeerd op een laad- en loshaven.
Bij laden en lossen moet er wel sprake zijn van onmiddellijk laden en lossen dus inladen of uitladen en wegwezen en niet eerst (of daarna) een kopje koffie drinken of de vrachtbrief controleren.
Als houder van een rijbewijs wordt u wel geacht de verkeersregels te kennen. U kunt zich niet beroepen op deze niet goed te kennen.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door Pim »

op de locatie (de parkeerplaats/terrein) duidelijk was aangegeven dat er alleen in de vakken geparkeerd mocht worden
Waarschijnlijk staat bij de inrit het bord E04?
Dan mag er alléén in vakken worden geparkeerd.
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=3942
de parkeerplekken om het gebouw waren bezet, dus heb ik bij het laad/los straatje naast het gebouw de auto neergezet
Ik vermoed dat het 'laad/los straatje' geen officiële als zodanig ingerichte laad-en/of loszone is maar een plek die men vaker gebruikt als (niet officiële) laad- en/of loslocatie.
Gebruikersavatar
dramenia
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 26 mei 2014, 17:21
Roepnaam: Chris
Contact:

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door dramenia »

het is inderdaad een parkeerterrein met een E04 notering, het straatje is een laad/los dok van een supermarkt wat daar zit, en het gebouw waar ik moest lossen was er net naast. ik was me er niet bewust van dat je niet je spullen mag controleren tijdens het laden en lossen, dus daar ben ik dan inderdaad schuldig aan. het parkeerkaartje dat ik beschreef is het kaartje wat je krijgt als je het terrein oprij, die je na de tijd betaald in de automaat.

ik denk inderdaad dat ik er schuldig aan ben, omdat ik de regels niet goed genoeg ken. naar mijn weten spreek je over laden/lossen wanneer je goederen met een speciale bedoeling ergens breng (voor een chauffeur dus het leveren van goederen in opdracht van een leverancier, voor mij was het goederen brengen voor een jongeren evenement. ik denk dat ik mijn beroep daarom ook niet zal indienen, gezien het om een misverstand vanuit mij ging.

Heel erg bedankt voor jullie inzicht! :like:
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1189
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Heel eerlijk: Gewoon bezwaar maken.
Schrijf nejes op wat er is gebeurd en maak ook foto's van de locatie
Let op de punten op de achterkant van de brief van het CJIB en denk vooral aan de kopie. Je hoeft nog niet te betalen.

Je krijgt vervolgens een brief van de Officier van Justitie. Hierin staat wat hij er van vindt.
Als je bezwaar wordt gehonoreerd, heb je mazzel.
Uit ervaring weet ik echter dat bijna altijd het beroep ongegrond wordt verklaard. Je moet nu sowieso betalen!!

Ik zou als ik jou was gewoon daarna weer in bezwaar gaan bij de Kantonrechter.
Hier kan je je woordje doen. Soms matigt de OvJ alsnog, maar soms heb je een begripvolle rechter en heb je de kans op
Matiging (meestal 50%), Schuldig zonder strafoplegging of nog mooier Onschuldig

Als je het hele bezwaartraject door gaat, dan kost het je 2 enveloppen, 2 postzegels, 2 velletjes papier en een uurtje in de rechtbank
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door Pim »

...en reis- of brandstofkosten, wellicht parkeerkosten, en een vrije dag.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door Gast »

Opmerking van moderator MotoRon

In het gastendeel beantwoorden we de vragen. En van leden wordt verwacht dat ze inloggen, zie http://forum.infopolitie.nl/rules.php#rule9a
Gebruikersavatar
dramenia
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 26 mei 2014, 17:21
Roepnaam: Chris
Contact:

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door dramenia »

Pim schreef:...en reis- of brandstofkosten, wellicht parkeerkosten, en een vrije dag.
het eerste bezwaar was al verworpen, vandaar dat ik het hier wilde verifieren. maar kwa kosten, is het niet dat je de kans hebt dat je nog meer moet betalen (kosten voor de rechtzaak)?
Als dat namelijk niet het geval is, is het zeker de moeite waard.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7482
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door SWAT »

De rechter verstaat onder laden en lossen en "onmiddellijk laden en of lossen van goederen van enige aard en/of omvang".

Het woordje "onmiddellijk" wordt hierbij letterlijk gevolgd. Het controleren van de vrachtbrief valt dus niet meer onder "laden en lossen".
Ook een paar brieven naar het postkantoor brengen is geen laden en lossen.
Laatst gewijzigd door SWAT op 28 mei 2014, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11101
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Parkeerboete voor laden/lossen

Ongelezen bericht door Hilde »

Kosten voor de rechtzaak betaal je niet hierbij.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten