25km auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
marcooooow
Infopolitie Gast

25km auto

Ongelezen bericht door marcooooow »

Hoi,

ik wil graag een 25km auto hebben.
Ik heb gehoord dat deze auto's niet sneller mogen dan 25km, geen passagiers mogen hebben en geen achterbank. Klopt dit?
Welke voorwaarden moet de auto exact aan voldoen om gekeurd te worden als 25km voertuig?

En hoe moet ik te werk gaan bij het omkeuren;
Mag ik een APK waardige auto ombouwen tot 25 km per uur, of mag het ook een APK-onwaardige auto zijn?
Waar mag ik met deze auto rijden, zodra deze omgekeurd en verzekerd is?

Nog even wat achtergrond informatie:
Ik ben 19 jaar, ik heb minstens 20 uur rijles gehad op de weg in een personenauto, 2 jaar een opleiding gevolgd autotechnicus en 6 maanden totaal in verschillende garages gewerkt o.a. auto's keuren als oefening, die daarna weer werden gecontroleerd en ik rijd al 4 jaar met auto's om en achter het huis ook met kar (tandem en enkel-asser)

Bedankt voor het lezen
vrgr
Gebruikersavatar
mwb
Infopolitie Gast

Re: 25km auto

Ongelezen bericht door mwb »

De instantie die gaat over ombouwen, herkeuringen, etc is de RDW.
www.rdw.nl
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14443
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: 25km auto

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Iemand van de Rdw heeft 't zelf zo uitgelegd: