Ik heb op deze website: http://bbguns4less.co.uk/products/-HFC- ... bGun-.html
en deze: https://bbguns4less.co.uk/products/-Dou ... b-gun.html
2 goede bb guns gevonden. Nou heb ik gehoord dat sommigen illegaal zijn in nederland en dat er een boete op staat. Ik zou graag willen weten of deze illegaal zijn. En wat voor straf er op staat.
Zelf zou ik denken dat het legaal zou zijn vanwegen de felle kleuren en afwijkende maten.
M.v.g Jorn
Bb gun illegaal?
Moderator: Moderatorteam
- jorntjuhhh23
- Nieuw lid
- Roepnaam: Jorn
- DiNozzo
- OnTroerend goed
- Geslacht:
- Leeftijd: 38
Re: Bb gun illegaal?
Afwijkende maten en kleur hebben niets te maken met de echtheid van wapens of niet. Er zijn roze, paarse en zelfs complete camouflagekleuren vuurwapens te koop die net zo echt zijn als hun zwarte tegenhangers. Net zoals dat de vuurwapens in alle maten voorkomen.

Beide wapens lijken dan ook teveel op echte vuurwapens om toegestaan te zijn in Nederland. Ze zijn geschikt voor afdreiging en vallen daarmee in cat 1 sub 7 van de Wet Wapens en Munitie. Het bezit daarvan is dan ook een misdrijf in Nederland en zal streng bestraft worden.

Beide wapens lijken dan ook teveel op echte vuurwapens om toegestaan te zijn in Nederland. Ze zijn geschikt voor afdreiging en vallen daarmee in cat 1 sub 7 van de Wet Wapens en Munitie. Het bezit daarvan is dan ook een misdrijf in Nederland en zal streng bestraft worden.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Wanneer je met deze BB Guns gezien wordt en de politie krijgt naar aanleiding daarvan een melding, is de kans bijzonder groot dat je met getrokken vuurwapens wordt aangehouden. En wanneer je op dat moment niet precies doet wat er gezegd wordt loop je een reële kans dat er op je geschoten wordt. Dat lijkt me een veel grotere straf dan een eventuele geldboete.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
- jorntjuhhh23
- Nieuw lid
- Roepnaam: Jorn
OKe lijkt me duidelijk dan; Niet kopen.