Ritregistratie vs bekeuring v agent

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ansa
Infopolitie Gast

Ritregistratie vs bekeuring v agent

Ongelezen bericht door Ansa »

Beste Mensen,

Ik denk dat enkele van jullie al eerder een bericht van mij gezien hebben dat mijn rijbewijs was ingevorderd. Ik reed zelf 120 a 125 km per uur en werd aantal kilometers aangehouden door een agent en die beweerde dat ik 190 km/u reed. Ik vroeg aan agent of hij mij kon aantonen hoe hard ik gereden (lasergun/trajectmeting). Vervolgens antwoordde de agent dat hij geen meting had en hij het via zijn eigen snelheidsmeter achterkomt. Maar goed rijbewijs toen ingevorderd. Ik heb zelf een ritregistratie in mijn auto omdat ik niet prive rijd. Toen ik thuis was heb ik gelijk in mijn computer gekeken hoeveel mijn maximumsnelheid was in datzelfde rit. Daar stond max. snelheid 121 km/u. Met alle respect ik weet niet hoe die agent dat gemeten heeft maar dit zit zeker niet goed. Misschien liep hij wel met 190 km/u op me in? Ik weet het niet!!! Maar hij heeft me wel schade aangericht. Ik kan nu niet werken.

Maar goed, ik heb dus vandaag een klaagschrift ingediend met een kopie van de rittenadministratie. Ik denk dat ik geen schijn van kans maak dat ik mijn rijbewijs terug krijg omdat ik als burger niet tegen een agent op kan. Jullie zijn zelf agenten en wat denken jullie van mijn zaak en over een eventuele teruggave van mijn rijbewijs? Zien jullie er wat in?

Ik heb 2 keer eerder een onderwerp gestart en kreeg goed advies en dit verwacht ik het ook.

Bij voorbaat dank!!

Gr. Ansa
Renske
Superlid
Superlid
Roepnaam: Renske
Geslacht:
Leeftijd: 46

Re: Ritregistratie vs bekeuring v agent

Ongelezen bericht door Renske »

Zaterdag las ik in het AD een artikel over een vergelijkbare situatie. Een man was aagehouden op een 70km weg en de agent beweerde via lasercontrole dat de man meer dan 50 km te hard had gereden, ook deze man was ingehaald door iemand die evenals hijzelf in een donkerkleurige auto reed. De man moest op cursus bij het CBR (kostte zo'n eur 800) en pas toen de cursus bijna afgelopen was moest hij voor de rechter komen.

Op basis van de plaats van aanhouding en de plaats van meting door de agent heeft de rechter snel korte metten gemaakt, de plaats van aanhouding was in combinatie met de gemeten snelheid onmogelijk. De man kreeg dus gelijk van de rechter echter hij kreeg pas zijn rijbewijs terug als hij de cursus bij het CBR afgerond had, dat schijnt dus los te staan van het feit of je daadwerkelijk een overtreding hebt begaan.

Je maakt bij de rechter dus goede kans als je aan kunt tonen niet te hard te hebben gereden, immers rechters zijn ook mensen en beseffen ook dat politieagenten ook mensen zijn en dus ook weleens fouten kunnen maken.
12-12-12
Ansa
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ansa »

Bedankt voor snelle reactie.

Op mijn ritregistratie staat letterlijk MAX SNELHEID 121 KM/U. Ik hoop dat het wel voldoende is voor de rechter. Want die cursus voelt echt niet goed aan!!

Gr. Ansa
R.A.
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Hoe werkt uw rittenadministatie? Zwarte doos oid?
Renske
Superlid
Superlid
Roepnaam: Renske
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Renske »

Ansa schreef:Bedankt voor snelle reactie.

Op mijn ritregistratie staat letterlijk MAX SNELHEID 121 KM/U. Ik hoop dat het wel voldoende is voor de rechter. Want die cursus voelt echt niet goed aan!!

Gr. Ansa
Lijkt me wel handig dat het een betrouwbaar apparaat is he.
12-12-12
Guido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Ansa, met alle respect.

Met uw verleden, getuige dit topic

en daarbij uw nieuwe overtreding in dit topic:
denk ik dat u voorlopig uw rijbewijs niet terugkrijg en mag u dus ook geen brommer besturen.

Een klaagschrift is uw goed recht, maar ik denk niet dat een uitdraai van een rittenadministratie daar iets aan gaat veranderen.
Zonder het klaagschrift te kennen is het sowieso ondoenlijk om daar als politie over te zeggen, de zaak is nu in handen van de rechter cq. justitie en daar dient u zich tot te richten.
Daarom gaat dit topic op slot, als uw uitspraak hebt kunt u dat laten weten.
Gesloten