Hallo,
Ik heb een vraag over het gebruik van een luchtbuks op eigen terrein. Mag ik als 14-jarige met de luchtbuks van mijn vader schieten in onze tuin? We wonen behoorlijk afgelegen op een boerderij. De luchtbuks is wel legaal, maar ik weet niet of het strafbaar is als ik er mee schiet. Hopelijk kan ik antwoord krijgen op mijn vraag.
Luchtbuks op eigen terrein
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Re: Luchtbuks op eigen terrein
Hallo MTM,
Als minderjarige mag je helemaal niets met een luchtbuks. Je mag hem dus ook niet eens vast hebben en zelf geen vrije toegang tot het wapen hebben (weten waar hij staat en er bij kunnen)
Vanaf je 18e mag je dat wel alleen mag je er dan niet mee op de openbare weg komen.
Groetjes,
Thijs
Als minderjarige mag je helemaal niets met een luchtbuks. Je mag hem dus ook niet eens vast hebben en zelf geen vrije toegang tot het wapen hebben (weten waar hij staat en er bij kunnen)
Vanaf je 18e mag je dat wel alleen mag je er dan niet mee op de openbare weg komen.
Groetjes,
Thijs
-
- Infopolitie Gast
Even iets off topic: maar hoe zit dat dan als je als minderjarige lid bent van een schietvereniging, en je bent wedstrijdt gericht bezig met je sport. Je zult hem dan vaak genoeg moeten vervoeren.
-
- Infopolitie Gast
Kan je dan lid worden van een schietvereniging als je minderjarig bent?
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Dit onderwerp is al meerdere malen aan de orde geweest. Gebruik de zoekfunktie even, dan vind je ze vanzelf terug.