Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Sjaaky
Infopolitie Gast

Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Sjaaky »

Geachte leden,

Ik zou graag een klacht in willen dienen over een agent. Wat de klacht inhoud zal ik jullie hier niet lastig mee vallen. Het is echter wel zo dat ik geen naam of badgenummer van de agent heb. Het enige wat ik weet is dat hij kort de A2 op reed direct en er weer afging bij de aflsag van de arena. Wat het bijzondere hieraan was is dat er op de auto is stond in de trand van: Dienst Infrastructuur Bewaaking of iets wat hierop neer zou komen. Verder was het een Golf (Plus model) met gewone normale BKZ-striping en aangezien hij rond reed in Amsterdam vermoed ik dat het een dienstauto van Amsterdam-Amstelland was. Ik kan via de site van Amsterdam-Amstelland alleen maar een klacht indienen als de naam van de agent weet en ik dus staande ben gehouden. Dit ben ik echter niet en daarom probeer ik eventueel via de dienst een klacht in te dienen. Maar ik kan nergens informatie over een dusdanige dienst vinden. Weet iemand wat voor soort dienst hier op lijkt en in iedergeval actief is in Amsterdam (Zuid-Oost)?

Bij voorbaad bedankt,
Sjaaky
Gebruikersavatar
Maarten123
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Maarten123 »

In Amsterdam is inderdaad de "dienst controle infrastructuur" bij de politie actief. Deze zijn ook veelvuldig actief in de buurt van de Amsterdam Arena. Ook hebben ze meerdere VW golf auto's rondrijden, het wordt dus wel moeilijk de juiste persoon te pakken te krijgen.

Je bericht maakt me echter wel nieuwsgierig, graag horen we waar het om gaat. Wellicht kan je uitleg gegeven worden waarom/waardoor een situatie is ontstaan waar je een klacht over wilt indienen
Gebruikersavatar
Baksteen
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Baksteen »

Sjaaky schreef:Geachte leden,

Ik zou graag een klacht in willen dienen over een agent. Wat de klacht inhoud zal ik jullie hier niet lastig mee vallen. Het is echter wel zo dat ik geen naam of badgenummer van de agent heb. Het enige wat ik weet is dat hij kort de A2 op reed direct en er weer afging bij de aflsag van de arena. Wat het bijzondere hieraan was is dat er op de auto is stond in de trand van: Dienst Infrastructuur Bewaaking of iets wat hierop neer zou komen. Verder was het een Golf (Plus model) met gewone normale BKZ-striping en aangezien hij rond reed in Amsterdam vermoed ik dat het een dienstauto van Amsterdam-Amstelland was. Ik kan via de site van Amsterdam-Amstelland alleen maar een klacht indienen als de naam van de agent weet en ik dus staande ben gehouden. Dit ben ik echter niet en daarom probeer ik eventueel via de dienst een klacht in te dienen. Maar ik kan nergens informatie over een dusdanige dienst vinden. Weet iemand wat voor soort dienst hier op lijkt en in iedergeval actief is in Amsterdam (Zuid-Oost)?

Bij voorbaad bedankt,
Sjaaky
Misschien kun je ons toch een beetje lastig vallen met waar je een klacht over in wil dienen.

Er zijn veel mensen die klagen over dingen die met wat uitleg plots heel begrijpelijk kunnen zijn.

Met een beetje mazzel scheelt het iedereen een boel werk.
Gebruikersavatar
Guido
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Guido »

Baksteen schreef:
Sjaaky schreef:Geachte leden,

Ik zou graag een klacht in willen dienen over een agent. Wat de klacht inhoud zal ik jullie hier niet lastig mee vallen. Het is echter wel zo dat ik geen naam of badgenummer van de agent heb. Het enige wat ik weet is dat hij kort de A2 op reed direct en er weer afging bij de aflsag van de arena. Wat het bijzondere hieraan was is dat er op de auto is stond in de trand van: Dienst Infrastructuur Bewaaking of iets wat hierop neer zou komen. Verder was het een Golf (Plus model) met gewone normale BKZ-striping en aangezien hij rond reed in Amsterdam vermoed ik dat het een dienstauto van Amsterdam-Amstelland was. Ik kan via de site van Amsterdam-Amstelland alleen maar een klacht indienen als de naam van de agent weet en ik dus staande ben gehouden. Dit ben ik echter niet en daarom probeer ik eventueel via de dienst een klacht in te dienen. Maar ik kan nergens informatie over een dusdanige dienst vinden. Weet iemand wat voor soort dienst hier op lijkt en in iedergeval actief is in Amsterdam (Zuid-Oost)?

Bij voorbaad bedankt,
Sjaaky
Misschien kun je ons toch een beetje lastig vallen met waar je een klacht over in wil dienen.

Er zijn veel mensen die klagen over dingen die met wat uitleg plots heel begrijpelijk kunnen zijn.

Met een beetje mazzel scheelt het iedereen een boel werk.

zulke knoeperts van spelfouten zetten we (zelfs in amsterdam) niet op de auto's

Je de golf plus wordt alleen gereden door de selecteur van de dienst controle infrastructuur verkeer, kortom DCIV.
wat is het probleem trouwens?
Gebruikersavatar
Sjaaky
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Sjaaky »

Omdat jullie beleeft antwoorden wil ik natuurlijk ook beleeft vertellen:

Ik kwam van Utrecht en het was rond 18:00 tot 18:15. Normaliter niet zo druk in Zuid-Oost maar omdat de gehele A9 (richting Almere) vast stond wordt het al snel iets drukker omdat mensen sluip routes willen gebruiken.

In ieder geval voegde ik uit vanaf de A2 bij de Arena waarna hij achter mij zat. Dus onder de Arena door, hij haalt me keurig links in, en daarna beide even wachten bij het stop licht en weer verder. Omdat de auto voor hem sloom optrok was ik hem weer voorbij.

Ik was van plan om bij het volgende stoplicht links af te gaan (richting de Gooischeweg) maar daar stond het muur vast. Dus ik besluit rechts af te slaan richting de Amsterdamse Poort. Hij volgt mij voorbeeld. Niets mis, hij verleent keurig een Taxi die geen voorrang heeft voorrang omdat die de andere kant op moest en er toch een stilstaande rij stond voor het volgende stoplicht. Dit was een rij van pakweg 200 meter. (Kunnen zo'n 5 auto's door het groene licht).

Er staan 2 lichten: Een bol voor rechtdoor en naar links en een pijl naar rechts voor naar... rechts met bijbehorende voorsoorteer vakken. Echter is het rechter voorsoort vak klein (+_ 3 auto's) maar voor het voorsoorter vak licht dus een busbaan. Nu rijden er wel eens auto's over die bus baan (is eigenlijk een plek voor bussen om te stoppen, we hebben nauwelijks busbanen in Zuid-Oost) maar die gaan dan altijd naar rechts. Fout maar begrijpelijk.

Nu ging de politieauto die nog steeds achter mij reed de busbaan op om vervolgens rechtdoor, door rood, (pijl was groen bol was rood) te rijden en om daar weer achter aan de rij aan te sluiten. Nu weet ik dat politieauto's zonder optische of geluidssignalen ook ontheffing hebben maar er was hier geen spoed zichtbaar (waarom sluit hij anders weer aan in de volgende rij) en er hij hield ook niemand staande.

Nu ben ik niet zo'n zeiker die steeds op alle slakken zout wil leggen en mieren n**kt maar ik vindt dat juist een agent in de spits het goede voorbeeld hoor te geven en dus niet over een busbaan indien dat niet noodzakelijk is en niet de verplichte rijrichting volgen (bussen mogen daar ook alleen maar rechts af)....

Zodat je de situatie zelf een beetje kan inschatten http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.31 ... 3&t=h&z=19 . Nu vind ik het zelf ook wel een beetje overdreven om hiervoor een klacht in te dienen maar ik heb wel iets van ja in andere korpsen hebben ze de Horklijn voor dit soort dingen (wat ik afkeur) en hier doet een agent waar die Horklijn voor is gemaakt.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Gast »

Ohja nog ff toevoegen: de agent zat alleen in de auto. Moet natuurlijk niets uitmaken....
Gebruikersavatar
Guido
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Guido »

Sjaaky schreef:Omdat jullie beleeft antwoorden wil ik natuurlijk ook beleeft vertellen:

Ik kwam van Utrecht en het was rond 18:00 tot 18:15. Normaliter niet zo druk in Zuid-Oost maar omdat de gehele A9 (richting Almere) vast stond wordt het al snel iets drukker omdat mensen sluip routes willen gebruiken. In iedergeval voegde ik uit vanaf de A2 bij de Arena waarna hij achter mij zat. Dus onder de Arena door, hij haalt me keurig links in, en daarna beide even wachten bij het stop licht en weer verder. Omdat de auto voor hem sloom optrok was ik hem weer voorbij. Ik was van plan om bij het volgende stoplicht links af te gaan (richting de Gooischeweg) maar daar stond het muur vast. Dus ik besluit rechts af te slaan richting de Amsterdamse Poort. Hij volgt mij voorbeeld. Niets mis, hij verleent keurig een Taxi die geen voorrang heeft voorrang omdat die de andere kant op moest en er toch een stilstaande rij stond voor het volgende stoplicht. Dit was een rij van pakweg 200 meter. (Kunnen zo'n 5 auto's door het groene licht). Er staan 2 lichten: Een bol voor rechtdoor en naar links en een pijl naar rechts voor naar... rechts met bijbehorende voorsoorteer vakken. Echter is het rechter voorsoort vak klein (+_ 3 auto's) maar voor het voorsoorter vak licht dus een busbaan. Nu rijden er wel eens auto's over die bus baan (is eigenlijk een plek voor bussen om te stoppen, we hebben nauwelijks busbanen in Zuid-Oost) maar die gaan dan altijd naar rechts. Fout maar begrijpelijk. Nu ging de politieauto die nog steeds achtermij reed de busbaan op om vervolgens rechtdoor, door rood, (pijl was groen bol was rood) te rijden en om daar weer achter aan de rij aan te sluiten. Nu weet ik dat politieauto's zonder optische of geluidssignalen ook ontheffing hebben maar er was hier geen spoed zichtbaar (waarom sluit hij anders weer aan in de volgende rij) en er hij hield ook niemand staande. Nu ben ik niet zo'n zeiker die steeds op alle slakken zout wil leggen en mieren n**kt maar ik vindt dat juist een agent in de spits het goede voorbeeld hoor te geven en dus niet over een busbaan indien dat niet noodzakelijk is en niet de verplichte rijrichting volgen (bussen mogen daar ook alleen maar rechts af).... Zodat je de situatie zelf een beetje kan inschatten http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.31 ... 3&t=h&z=19 . Nu vindt ik het zelf ook wel een beetje overdreven om hiervoor een klacht in te dienen maar ik heb wel iets van ja in andere korpsen hebben ze de Horklijn voor dit soort dingen (wat ik afkeur) en hier doet een agent waar die Horklijn voor is gemaakt.

Nou, wat fijn dat u niet zo'n verschrikkelijk kinderachtige klacht wilt indienen.
Ik weet de beweegreden niet van de collega, ik neem aan dat u de bushalte ter hoogte van de Bijlmerdreef kruising Flierbosdreef bedoeld.
Overal in Zuidoost liggen hoge drempels naast de dreven, ik heb een jaar in de Bijlmer gewerkt en ik heb mezelf meerdere keren 'opgesloten' tussen die hoge obstakels waar ik dus met geen mogelijkheid vandaan kwam tijdens spoedritten.
Ik reed dus ook soms over bushaltes om dan als 2e in de rij te staan bij het verkeerslicht, dat zodra het nodig was en ik weg moet dan maar 2 auto's hoef te passeren.

DCIV (en zeker de selecteur in de golf +) hebben heel wat aanrijdingen te verhapstukken dat ze dus niet in een rij willen aansluiten kan ik me voorstellen.

Ik kan me voorstellen dat het voor u er bijzonder slordig uitziet, maar ik denk wel dat het een bewuste keuze is geweest en geen hufter gedrag.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Gast »

Maar ik mag dus ook met een bewuste keuze door rood rijden? Dacht het niet dan mag ik 150 euro afdoken. Voorsoort vak negeren, busbaan pakken. En als hij voor voldoende afstand met zijn voorligger zorgt dan heeft hij altijd nog ruimte om te manouveren, die busbaan verplaatst zich namelijk niet en de bussen staan achterin de rij omdat er dus geen apparte busbaan is.

Raar vindt ik het dan dat je zo iets direct verschrikkelijk kinderachtig noemt terwijl sommige agenten met alle liefde mensen voor dit soort dingen in hun vrijetijd bekeuren. En bovendien heeft dat opgesloten zitten niets met het rode licht te maken.
Gebruikersavatar
Guido
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Guido »

Gast schreef:Maar ik mag dus ook met een bewuste keuze door rood rijden? Dacht het niet dan mag ik 150 euro afdoken. Voorsoort vak negeren, busbaan pakken. En als hij voor voldoende afstand met zijn voorligger zorgt dan heeft hij altijd nog ruimte om te manouveren, die busbaan verplaatst zich namelijk niet en de bussen staan achterin de rij omdat er dus geen apparte busbaan is.

Raar vindt ik het dan dat je zo iets direct verschrikkelijk kinderachtig noemt terwijl sommige agenten met alle liefde mensen voor dit soort dingen in hun vrijetijd bekeuren. En bovendien heeft dat opgesloten zitten niets met het rode licht te maken.
Nee, u mag dat niet, u heeft daar geen ontheffing voor, de politie wel.
Een klacht indienen vanwege iemands rijgedrag, die gebruik maakt van zijn ontheffing zonder je daarin te interesseren vind ik kinderachtig. (lees: ik ben blij dat u niet zo'n iemand bent).
U stelt dat collegas met liefde in hun vrijetijd bekeuren, dat durf ik te betwijfelen, ik denk dat ik voor de overgrote meerderheid spreek als ik zeg dat alleen de grote asociale hufters horken een prent van een collega in vrijetijd kunnen verwachten.

U stelt hier uw vraag en zegt daarbij dat u het niet klachtwaardig vindt, en dat ben ik met u eens.
Klachten zijn om grote misstanden aan de kaak te stellen, niet om een uitleg te krijgen van het gebruik van de vrijstelling van eht RVV.

U snapt mijn verhaal denk ik niet.
Op de dreven kan geen enkele weggebruiker naar links of naar rechts, alleen maar vooruit of achteruit.
Achteruit is geen optie, en vooruit alleen als er niet teveel weggebruikers voor zitten.
Door een stuk over de busbaan af te snijden, en zo niet 20e in de rij te zijn maar 2e zorgt ervoor dat er (zodra een spoedrit zich aandient) maar 2 auto's voorbij gereden hoeven te worden, en niet 20.
Laatst gewijzigd door Guido op 18 sep 2008, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Baksteen
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Baksteen »

Gast schreef:Ohja nog ff toevoegen: de agent zat alleen in de auto. Moet natuurlijk niets uitmaken....
waarom vermeld je t dan ??
Gebruikersavatar
Baksteen
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Baksteen »

Guido schreef:
Een klacht indienen vanwege iemands rijgedrag, die gebruik maakt van zijn ontheffing zonder je daarin te interesseren vind ik kinderachtig.
U stelt hier uw vraag en zegt daarbij dat u het niet klachtwaardig vindt, en dat ben ik met u eens.
Klachten zijn om grote misstanden aan de kaak te stellen, niet om een uitleg te krijgen van het gebruik van de vrijstelling van eht RVV.
Idd, er zijn vast wel dingen in de leefomgeving van de vraagsteller die meer gebaat zijn bij de energie die het kost om een klacht in te dienen over zoiets onbenulligs dan straks te horen krijgen dat er een reden was waarom er zo gereden werd.

Zoniet... damn, da's triest....
Gebruikersavatar
Maarten123
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Maarten123 »

Tevens wordt er in de omgeving van de Arena veelvuldig handmatig geschakeld (via cameratoezicht). Het zou zomaar eens kunnen dat het licht juist op rood is gezet en de agent via de mobilofoon verzocht is door te gaan.

Als weggebruiker zie je dan alleen een auto door rood rijden, terwijl het wel degelijk veilig en met een reden is gebeurt.
Gebruikersavatar
Sjaaky
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Sjaaky »

@Baksteen omdat ik meteen geinterseerd ben of dit normaal is. Zie agenten bijna nooit alleen in auto's zitten dus vroeg me af of dit bij deze dienst normaal was.

@Guido, je hebt gelijk wat betreft een klacht over iemands rijgedrag die gebruik maakt van een ontheffing. Daarom probeer ik dat nu dus wel te snappen, iets wat misschien alleen lukt als je de daarbij behorende ervaringen hebt opgelopen.

Maar als hij vooraan in de rij wil gaan staan, hetzei om die motiven, wat gaf hem dan op dat moment de ontheffing om door rood te rijden? Er stond geen auto achter hem die het groene stoplicht naar rechts wilde hebben.

Het lijkt alsof jullie reageren met het idee dat ik een hele hetse tegen de politie heb. Dit is echter niet het geval. Ik probeer gewoon te snappen wat de reden geweest zou kunnen zijn. En ja dan kunnen jullie hem verdedigen met hij stond eventueel klaar voor een spoedrit, logische ik verdedig ook altijd mijn collega's. Je bent immers gek op je beroep.
Gebruikersavatar
Guido
Infopolitie Gast

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Guido »

Sjaaky schreef:@Baksteen omdat ik meteen geinterseerd ben of dit normaal is. Zie agenten bijna nooit alleen in auto's zitten dus vroeg me af of dit bij deze dienst normaal was.

@Guido, je hebt gelijk wat betreft een klacht over iemands rijgedrag die gebruik maakt van een ontheffing. Daarom probeer ik dat nu dus wel te snappen, iets wat misschien alleen lukt als je de daarbij behorende ervaringen hebt opgelopen.

Maar als hij vooraan in de rij wil gaan staan, hetzei om die motiven, wat gaf hem dan op dat moment de ontheffing om door rood te rijden? Er stond geen auto achter hem die het groene stoplicht naar rechts wilde hebben.

Het lijkt alsof jullie reageren met het idee dat ik een hele hetse tegen de politie heb. Dit is echter niet het geval. Ik probeer gewoon te snappen wat de reden geweest zou kunnen zijn. En ja dan kunnen jullie hem verdedigen met hij stond eventueel klaar voor een spoedrit, logische ik verdedig ook altijd mijn collega's. Je bent immers gek op je beroep.

Ik waardeer het wel dat u hier de vraag stelt, u begeeft zich misschien (voor uw gevoel) wel in het hol van de leeuw.
De politie heeft een algehele ontheffing van het RVV, 'wij' mogen dus door rood rijden en alle dingen doen die voor een ander verboden is.
Dat doen 'we' de hele dag door, op weg naar een melding, maar ook gewoon tijdens het gewone surveilleren rijden 'wij' bijvoorbeeld sneller dan het overige verkeer, of trambanen of soms zelfs over fietspaden.

Voor een burger, en dan zeker in een vastgeslibde stad als Amsterdam kan dat wel eens ergenissen opwekken.
Ik ben ook wel eens gevraagd 'of soms me vreten koud stond te worden'
Een overtreding door een politie auto ziet er niet chique uit, absoluut niet, en de gedachte dat u voor dezelfde overtreding wel een bon kan verwachten begrijp ik dus ook helemaal.

We doen allemaal in nederland bij de politie hetzelfde werk, en overal zijn we onderbezet.
We rijden (zeker in de grotere steden) van melding naar melding en daarbij zit soms wat haast en gebruiken we onze ontheffing, en geloof me, de eerste keer dat ik als legaal door rood mocht rijden gaf me dat wel een kick, maar na een paar jaar is de lol er wel af...


Wat de reden geweest kan zijn weet ik niet, wel weet ik dat er soms 1 selecteur in heel amsterdam is die heel wat aanrijdingen te verhapstukken heeft.
Dat zou zomaar de reden kunnen zijn van het plegen van deze overtreding.
En nee, ik heb niet het gevoel dat u een hetze voert, ik waardeer het juist dat u zonder waardeoordelen en zonder emotie hier duidelijk uw vraag stelt. ;)
Chris
Stamgast
Stamgast
Berichten: 980
Lid sinds: 27 mar 2005, 20:55
Roepnaam: Chris
Locatie: Borne
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Amsterdam-Amstelland naam van dienst gezocht.

Ongelezen bericht door Chris »

Sjaaky schreef:@Baksteen omdat ik meteen geinterseerd ben of dit normaal is. Zie agenten bijna nooit alleen in auto's zitten dus vroeg me af of dit bij deze dienst normaal was.

@Guido, je hebt gelijk wat betreft een klacht over iemands rijgedrag die gebruik maakt van een ontheffing. Daarom probeer ik dat nu dus wel te snappen, iets wat misschien alleen lukt als je de daarbij behorende ervaringen hebt opgelopen.

Maar als hij vooraan in de rij wil gaan staan, hetzei om die motiven, wat gaf hem dan op dat moment de ontheffing om door rood te rijden? Er stond geen auto achter hem die het groene stoplicht naar rechts wilde hebben.

Het lijkt alsof jullie reageren met het idee dat ik een hele hetse tegen de politie heb. Dit is echter niet het geval. Ik probeer gewoon te snappen wat de reden geweest zou kunnen zijn. En ja dan kunnen jullie hem verdedigen met hij stond eventueel klaar voor een spoedrit, logische ik verdedig ook altijd mijn collega's. Je bent immers gek op je beroep.
Hallo Sjaaky,
het komt wel vaker voor dat er maar een agent in een auto zit hoor. Bij ons in de regio word EMS gedraaid. (Een Mans Surveillance)

Groeten CHris
"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan."

-Pipi Langkous-
Gesloten