legitimatie verloren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Diego
Infopolitie Gast
Geslacht: Geen opgegeven

legitimatie verloren

Berichtdoor Diego » 24 Aug 2007 19:07

Hallo ik had een vraagje ? wat betreft mijn id kaart. Ik ben laatst op vakantie geweest en ik heb hem helaas verloren. moet ik dan aangifte doen bij de politie van vermissing? en dan naar het stadhuis of hoeft dat niet meer?

alvast bedankt

Met vriendelijke groet, Diego

Briges
Infopolitie Gast

Berichtdoor Briges » 24 Aug 2007 19:21

Hoi Diego,

Vervelend dat je je ID verloren bent maar daar is zeker wat aan te doen.
Je moet eerst langs het stadskantoor (stadsdeelkantoor) gaan en daar je vermissing aan geven.
Je krijgt dat een formulier mee waar gegevens op staan die gerelateerd zijn aan jouw ID.
Die neem je mee naar het politie bureau en dan kun je aangifte doen.
Je krijgt een kopie mee van de aangifte (ps. let er wel op dat er een politie stempel op zit!) en ga dan terug naar het stadskantoor.
Met deze aangifte kan er een nieuwe ID aangemaakt worden.
Let er wel op dat je een boete zal moeten betalen van enkele tientallen euro's, ik weet niet precies hoeveel het is maar dacht zo rond de 35 euro.

Succes. :wink:

Mulligan
Infopolitie Gast

Re: legitimatie verloren

Berichtdoor Mulligan » 24 Aug 2007 19:25

Diego schreef:Hallo ik had een vraagje ? wat betreft mijn id kaart. Ik ben laatst op vakantie geweest en ik heb hem helaas verloren. moet ik dan aangifte doen bij de politie van vermissing? en dan naar het stadhuis of hoeft dat niet meer?

alvast bedankt

U kunt een nieuwe ID kaart halen op uw gemeentehuis. Bij een paspoort MOET u aangifte doen want anders krijgt geen nieuwe.

Maar, waar heeft u die ID kaart verloren? Waar was u op vakantie? Was u in binnen- of buitenland?

Ik zou wel aangifte doen ter voorkoming van misbruik en met copie PV kunt u een nieuwe halen.
Laatst gewijzigd door Mulligan op 24 Aug 2007 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Guido
Moderator
Moderator
Agent
Mentor
Roepnaam: toffe gast
Geslacht: Man
Leeftijd: 31

Berichtdoor Guido » 24 Aug 2007 19:26

Erin schreef:
Diego schreef:Hallo ik had een vraagje ? wat betreft mijn id kaart. Ik ben laatst op vakantie geweest en ik heb hem helaas verloren. moet ik dan aangifte doen bij de politie van vermissing? en dan naar het stadhuis of hoeft dat niet meer?

alvast bedankt

U kunt een nieuwe ID kaart halen op uw gemeentehuis. Bij een paspoort MOET u aangifte doen want anders krijgt geen nieuwe.

Maar, waar heeft u die ID kaart verloren? Waar was u op vakantie? Was u in binnen- of buitenland?

nee hoor, ook een ID kaart moet aangifte van vermissing van worden gedaan.

En Briges, jij omschrijft de handelswijze die AA met de gemeente Amsterdam heeft afgesproken, dat is niet in heel nederland zo.

Mulligan
Infopolitie Gast

Berichtdoor Mulligan » 24 Aug 2007 19:30

Guido schreef:
Erin schreef:

alvast bedankt

En Briges, jij omschrijft de handelswijze die AA met de gemeente Amsterdam heeft afgesproken, dat is niet in heel nederland zo.

Ik zal so wie so aangifte doen, maar hier krijg je een nieuwe op het stadhuis. Het is mij ook eens overkomen (verloren) en met copie PV kreeg ik een nieuwe na betaling van de gemeentelijke leges aan de balie burgerzaken. (mijn toetsenbord hapert.)

Guido
Moderator
Moderator
Agent
Mentor

Berichtdoor Guido » 24 Aug 2007 19:35

Erin schreef:
Guido schreef:
Erin schreef:

alvast bedankt

Ik zal so wie so aangifte doen, maar hier krijg je een nieuwe op het stadhuis. Het is mij ook eens overkomen (verloren) en met copie PV kreeg ik een nieuwe na betaling van de gemeentelijke leges aan de balie burgerzaken. (mijn toetsenbord hapert.)

kopie PV, je zegt hetzelf.

Briges
Infopolitie Gast

Berichtdoor Briges » 24 Aug 2007 19:39

Dat wist ik niet Guido.

Ik dacht dat hier gewoon een landelijke afhandeling voor was.
Maar dat er aangifte van gedaan moet worden is wel een feit neem ik aan?
Tevens moet de ID gesingaleerd komen te staan en dat is een punt die ik TS wel wil aangeven.
Maar goed ik twijffel niet aan mn collega's :twisted:
Ik denk dat TS er verstandig aan doet om gewoon even langs het politiebureau te gaan of anders langs het stadskantoor om daar na te vragen hoe de handelswijze is van zijn gemeente.

Beetje off toppic maar zit er dan veel verschil tussen andere korpsen/gemeenten wat betreft aangifte doen van verlies ID?

Guido
Moderator
Moderator
Agent
Mentor

Berichtdoor Guido » 24 Aug 2007 19:47

geen idee, maar als je wilt weten waarom er voor deze methode gekozen is in AA moet je mij maar een PB sturen, wil anderen niet op ideeen brengen.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Twitter: @POL_Kemp
Leeftijd: 51

Berichtdoor Botje » 24 Aug 2007 23:47

Diego zal hoe dan ook even bij de gemeente moeten informeren. Bij een vermissing zal niet alleen aangifte gedaan moeten worden maar zal het verloren identiteitsbewijs ook in NSIS gezet moeten worden. Daar is onder andere het nummer van de ID-kaart voor nodig en dat is niet uit de landelijke GBA-database te halen.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Terug naar “Archief Stel uw vraag als Gast”