Zakmes mechanisme, Vlindermes of niet?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Twitter: Motoron_tw
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Re: Zakmes mechanisme, Vlindermes of niet?

Bericht door MotoRon » 10 sep 2017 21:24

Wettekst
Regeling wapens en munitie
vlindermes:
een mes waarvan het heft in de lengterichting in tweeën is gedeeld en waarvan het lemmet naar buiten wordt gebracht door elk van de delen van het heft in tegenovergestelde richting zijdelings open te vouwen.
Hierbij de definitie, voor de leesvaardigheid. :wink:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Hilde12
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde12 » 10 sep 2017 22:21

Ruben123 schreef:
10 sep 2017 21:05
Hilde12 schreef:
10 sep 2017 20:26
Waar gebruik je privé op straat een mes voor???
verpakkingen openen, tiewraps loshalen om kabels te vervangen, kabels strippen,inkorten, klein wrikwerk (vooral oude computer kasten die met kliksystemen in elkaar zitten) en kleine electronica, schroeven vast/los maken om apparatuur/onderdelen te vervangen en repareren lijm(tape) resten wegschrapen, nagels schoonmaken, losse draadjes weghalen, potlood slijpen, markeren met een kras ivm geen potlood, dozen klein maken, onderweg een schroef of bout vastzetten.

Op het werk wanneer we niet op locatie zijn hebben we ook wel wat gereedschap liggen, ergens in een kast, ik kan ook op zoek gaan naar een schaar, of een mes uit de keukenla maar dat is allemaal extra onnodig werk en een keukenmes of aardappelschilmesje is nou net even wat gevaarlijker door slechte ergonomie glad handvat, lomp formaat en meestal veel te bot om een plastic verpakking te openen zonder veel kracht te zetten.

10/10 leesvaardigheid in dit forum.

Over leesvaardigheid gesproken...

Ik vroeg waar je een mes in privetijd voor gebruikt...
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Ruben123
Infopolitie Gast

Bericht door Ruben123 » 10 sep 2017 22:28

Hilde12 schreef:
10 sep 2017 22:21
Ruben123 schreef:
10 sep 2017 21:05
Hilde12 schreef:
10 sep 2017 20:26
Waar gebruik je privé op straat een mes voor???
verpakkingen openen, tiewraps loshalen om kabels te vervangen, kabels strippen,inkorten, klein wrikwerk (vooral oude computer kasten die met kliksystemen in elkaar zitten) en kleine electronica, schroeven vast/los maken om apparatuur/onderdelen te vervangen en repareren lijm(tape) resten wegschrapen, nagels schoonmaken, losse draadjes weghalen, potlood slijpen, markeren met een kras ivm geen potlood, dozen klein maken, onderweg een schroef of bout vastzetten.

Op het werk wanneer we niet op locatie zijn hebben we ook wel wat gereedschap liggen, ergens in een kast, ik kan ook op zoek gaan naar een schaar, of een mes uit de keukenla maar dat is allemaal extra onnodig werk en een keukenmes of aardappelschilmesje is nou net even wat gevaarlijker door slechte ergonomie glad handvat, lomp formaat en meestal veel te bot om een plastic verpakking te openen zonder veel kracht te zetten.

10/10 leesvaardigheid in dit forum.

Over leesvaardigheid gesproken...

Ik vroeg waar je een mes in privetijd voor gebruikt...
verpakkingen openen, klein wrikwerk, schroeven vast/los maken van een stoel of kast of bril, nagels schoonmaken, losse draadjes weghalen, potlood slijpen, onderweg een schroef of bout vastzetten aan fiets.

Jesus wat is lezen moeilijk.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 10 sep 2017 23:26

De originele vraag zal inmiddels wel beantwoord zijn; goedkoop scoren lukt op andere sites beter..

Dit is niet 't niveau dat we voorstaan, ik vind 't genoeg zo.

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Hilde12
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde12 » 11 sep 2017 07:12

Ruben123 schreef: verpakkingen openen, klein wrikwerk, schroeven vast/los maken van een stoel of kast of bril, nagels schoonmaken, losse draadjes weghalen, potlood slijpen, onderweg een schroef of bout vastzetten aan fiets.

Jesus wat is lezen moeilijk.
Dus op straat ga je dit allemaal doen??
Heel bijzonder..

Ben trouwens niet De enige met last van mn hormonen zo te lezen....
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Frans » 11 sep 2017 08:10

Ik heb gister alle pret moeten missen zie ik maar collega's hebben de beantwoording goed overgenomen.

Het is een beetje "flauw" om het draadje voort te zetten terwijl het gesloten is maar ik wilde er toch een laatste bericht aan "de Rubens" aan meegeven.

Je houdt niet ons voor de gek als je hier komt met een vraag over een of ander mes wat al op het filmpje vaag is. Een verzamelaar stopt zijn mes in een kastje en zelfs de mensen van de Koks- of de slagers-vaksschool krijgen speciale instructies hoe ze hun messen, en die hebben ze ECHT nodig voor hun werk, hun stage, school etc dagelijks moeten vervoeren dwars door Nederland in bus en trein.

Zoek je dus die grens op met zo'n mes dan is dat prima maar dan loop je een keer tegen de lamp en misschien de verkeerde. En precies die mensen zijn de mensen die op een feestje jaren later nog janken want... die klotepolitie en nu mag ik geen buschauffeur meer worden want geen VOG. Als je voor je werk een goed zakmes wil hebben omdat je een touwtje wil doorsnijden dan zijn er in de diverse Nederlandse winkels hele goede zakmessen te koop die allemaal prima aan de NL wetgeving voldoen. De verkoper weet ook welke zakmessen daaraan voldoen en kan je daar alles over vertellen. Je krijgt dan een goed mes voor een goeie prijs...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten