Brommer besturen
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Brommer besturen
Beste Mensen,
Ik had eerder een topic geopend over dat mijn rijbewijs ingevorderd is en had daar een vraag over. Heb in ieder geval rijontzegging tot 14 juli 2010.
Mag ik wel een snorfiets besturen?
Gr. Ansa
Ik had eerder een topic geopend over dat mijn rijbewijs ingevorderd is en had daar een vraag over. Heb in ieder geval rijontzegging tot 14 juli 2010.
Mag ik wel een snorfiets besturen?
Gr. Ansa
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Brommer besturen
Nee, geen enkel motorrijtuig. Dat is een snorfiets ook.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
- Infopolitie Gast
Het hangt ervan af of u een rijbewijs oude stijl (zonder AM bijgeschreven) of een rijbewijs nieuwe stijl heeft. Bij het nieuwe rijbewijs is de categorie AM vermeld, en omdat het ingevorderd is mag u dan geen snorfiets besturen.
Is het nog een rijbewijs oude stijl, met alleen B erop, dan mag u wel een snorfiets besturen. Op het ingevorderde rijbewijs staat immers de categorie AM (nog) niet vermeld. Houdt er rekening mee dat dat in voorkomende gevallen op vragen zal stuiten, het is een beetje ingewikkeld.
Een ontzegging van de rijbevoegdheid is een aparte maatregel die niets met het rijbewijs te maken heeft, u heeft dan ook geen ontzegging momenteel. Als er sprake is van een ontzegging, dan geldt die voor ALLE motorvoertuigen, ongeacht of daar een rijbewijs voor nodig is of niet.
Is het nog een rijbewijs oude stijl, met alleen B erop, dan mag u wel een snorfiets besturen. Op het ingevorderde rijbewijs staat immers de categorie AM (nog) niet vermeld. Houdt er rekening mee dat dat in voorkomende gevallen op vragen zal stuiten, het is een beetje ingewikkeld.
Een ontzegging van de rijbevoegdheid is een aparte maatregel die niets met het rijbewijs te maken heeft, u heeft dan ook geen ontzegging momenteel. Als er sprake is van een ontzegging, dan geldt die voor ALLE motorvoertuigen, ongeacht of daar een rijbewijs voor nodig is of niet.
-
- Infopolitie Gast
Nee, het bromfietscertificaat is "niks" meer, je moet je rijbewijs laten zien. Als dat ingevorderd is zal dat moeilijk gaan, dus je kan wel een bon krijgen voor niet op eerste verzoek tonen. Alleen niet voor rijden met ingevorderd rijbewijs.
Dat laatste krijg je dus wel als je een nieuw rijbewijs hebt met AM er al op.
Dat laatste krijg je dus wel als je een nieuw rijbewijs hebt met AM er al op.
-
- Infopolitie Gast
Ik had een brief ontvangen van van Officier van Justitie. Daarop staat 'het rijbewijs zal worden ingehouden tot aan de dag dat de strafzaak door de politierechter terzitting zal worden behandeld'. Dus hiermee mag ik ook geen snorfiets besturen?!? Ik heb geen oude stijl brommercertificaat.
-
- Infopolitie Gast
Dat is geen ontzegging, alleen een ingehouden rijbewijs. De vraag is of dat een nieuwe stijl (creditcard) is of een oude stijl (roze uitklapding). Een brommercertificaat hoeft niet van toepassing te zijn.
-
- Infopolitie Gast
Ad,
Ik heb zo'n creditcard. Daarmee mag je rijden?
Ik heb zo'n creditcard. Daarmee mag je rijden?
-
- Infopolitie Gast
Nee dus, daar staat AM bij op. Dus dat is een ingetrokken rijbewijs, als je dan gesnapt wordt heeft dat alle gevolgen van dien. Wordt de rechter ook niet vrolijk van.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Goed gecorrigeerd Ad. Ik las in het openingsbericht het woord rijontzegging en trok toen mijn conclusie.Ad schreef:Dat is geen ontzegging, alleen een ingehouden rijbewijs.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
- Infopolitie Gast
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik ga echt geen risico om toch een voertuig te besturen. Ik pak liever de fiets. Maar ik hoop wel dat ik mijn rijbewijs snel terug krijg zodat ik mijn werk kan hervatten want met alle respect met thuis zitten wordt je niet vrolijk van.
Nogmaals, harstikke bedankt!
Gr. Ansa
Nogmaals, harstikke bedankt!
Gr. Ansa
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
En weer een klant naar tevredenheid geholpen (bij Infopolitie.nl)