Solliciteren met (flinke) studieschuld

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Verkeerscrimineel
Infopolitie Gast

Re: Solliciteren met (flinke) studieschuld

Ongelezen bericht door Verkeerscrimineel »

DiNozzo schreef: 05 okt 2017, 21:35
Verkeerscrimineel schreef: 05 okt 2017, 21:23 Studieschuld wordt niet geregistreerd bij de BKR dus je kunt het toch gewoon verzwijgen?
Goed advies. Zodra ze ergens in je sollicitatie betrappen op een leugen of bewuste verzwijging is het einde procedure. Men verwacht binnen de politie dat je open en eerlijk bent, ook als dat niet in je eigen voordeel is.
Als het niet bij BKR staat en ze controleren niet bij DUO (privacywetten enzo) houdt het gauw op, toch? Waarom zou je bewust dingen vertellen waar ze a) niet achter kunnen komen en b) je kansen kunnen schaden.
Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 685
Lid sinds: 17 jun 2013, 23:11
Contact:

Re: Solliciteren met (flinke) studieschuld

Ongelezen bericht door Stefan »

Omdat ze er a) wel achter kunnen komen en b) je kansen schaad je meer door het niet te vertellen.
Let wel: het gaat hier om een 'reguliere' schuld en zolang je alles op een rijtje hebt ben je echt niet de enige die solliciteert in een dergelijke situatie. Je zou jezelf dus eerder in de nesten kunnen werken door het te verzwijgen, dan het daadwerkelijk hebben van een studieschuld.

Uiteindelijk is het jouw sollicitatie en jouw keuze om dit wel of niet te vertellen. Ik raad je wel aan om het advies van alle mensen in dit topic goed in je op te nemen, ze werken tenslotte bijna allemaal bij de politie...
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Solliciteren met (flinke) studieschuld

Ongelezen bericht door KaaDee »

Verkeerscrimineel schreef: 05 okt 2017, 22:06 Als het niet bij BKR staat en ze controleren niet bij DUO (privacywetten enzo) houdt het gauw op, toch? Waarom zou je bewust dingen vertellen waar ze a) niet achter kunnen komen en b) je kansen kunnen schaden.
Het gaat er niet om dat je er mee weg komt door het te verzwijgen. Het gaat er om dat je, vanuit jezelf, geen keus hebt om het te verzwijgen.
Omdat jouw normen, waarden en oprechte overtuiging erop gericht zijn dat je altijd de waarheid spreekt. Ook als dat niet in jouw voordeel is.

Of, zoals ik een coach ooit heb horen zeggen: "Ik ben een politieman, ik kan niet eens liegen...".
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8385
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Solliciteren met (flinke) studieschuld

Ongelezen bericht door MotoRon »

:topic:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Solliciteren met (flinke) studieschuld

Ongelezen bericht door Pim »

Verkeerscrimineel schreef: 05 okt 2017, 22:06 Als het niet bij BKR staat en ze controleren niet bij DUO (privacywetten enzo) houdt het gauw op, toch?
Waarom zou je bewust dingen vertellen waar ze a) niet achter kunnen komen en b) je kansen kunnen schaden.
1. je verrader slaapt nooit <<<<laat TS zich dit goed in zijn oren knopen voordat hij zijn keuze maakt<<<<
ooit een anekdote gehoord van een cassiere van een supermarkt die had gestolen en betrapt werd
bedrijf deed geen aangifte als ze instemde met terugbetaling en ontslag nam
daarna ging ze bij de politie de opleiding in en werd ze voor het oog van haar klas opgehaald en exit
vriendinnen hadden haar verhaal aan de politie verteld, die het bij de super controleerde
verzwegen dus niet integer dus exit

2. persoonlijk in mijn sollicitatie gebeurd
Ik werkte nog niet bij de politie toen een brommerbestuurder beweerde, nadat hij met zijn opgevoerde brommer onderuit ging naast mijn auto, dat ik schuld had.
Ik stond toen het gebeurde stil voor een rood verkeerslicht! en was uitgestapt om te zien of ik hem moest/kon helpen waarop ik vertrok toen het licht op groen sprong. De volgende dag mocht ik mij melden op een politiebureau (achterhaald via belettering op mijn bedrijfswagen)
Lang verhaal kort: ik zou er nooit meer iets van horen zo werd mij verteld door de politie want zijn verhaal rammelde en ik had een getuige
15 jaar later tijdens het gesprek aan huis werd mij fijntjes medegedeeld dat ik een "schriftelijke waarschuwing" zou hebben gehad van een officier van Justitie waarna de zaak pas was afgedaan... Ik heb echter nooit iets vernomen van het OM.
Waarom ik dat incident in mijn sollicitatieprocedure niet gemeld had?

Ik vond het een groot onrecht en liet dat blijken. De politiemedewerker stelde mij gerust en zei:
"Joh maak je niet druk, ik wilde het enkel met je bespreken. Je hoort hier nooit meer iets van."
"Jaja", zei ik, "dat zei je collega 15 jaar geleden ook en zie daar... we hebben het er weer over."

15 jaar... en dat was toen de maatschappij nog nooit van een politiemol of terreur in Nederland en omringende landen gehoord had.
Ik denk dat ze dus ondertussen veel verder kijken dan (inmiddels) zo'n 26 jaar later.

3. Hoe weet jij "waar ze wel/niet achter kunnen komen"?
Weet jij wat ze allemaal wel en niet raadplegen dan?
Weet jij hoeveel er stranden in de procedure omdat ze iets verzwegen hebben waar men wèl achter is gekomen.
Zelfs ik weet niet waar ze allemaal kijken. maar misschien zegt dat meer over mij dan over jou.
Ik weet wel dat ze voor een patser in het verkeer wèl onderzoeken wat hij aan studie- en belastingschuld, inkomens, uitkeringen, subsidies, etc heeft.
Dus als ze voor een patser zover gaan kan ik me voorstellen dat ze anno 2017 wel wat moeite zullen doen.

Een zeer slecht advies. En daarmee laat je jezelf goed in je kaart kijken.
Gesloten