hacker

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

powergirl
Infopolitie Gast

hacker

Bericht door powergirl » 02 okt 2017 11:20

hallo , ik zit al bijna 10 jaar met een probleem namelijk mijn ex zit in mijn p,c ook heb ik de ip adres vaak veranderd maar via de kids die hij een email stuurt of vraagt hun iets te sturen zit hij er telkens in samen met z,n vriendin .Ben in verleden al eens na de politie gegaan maar niks helpt hij snuffelt in allerlei zaken en ik vind dat chending van ons prive leven . Hij zelf doet zelf iligaale dingen zoals canal plus kanalen kraken en mensen kaarten verkopen zodat ze iligaal voetbalen in eredivisie kunnen kijken .Wij weten dat om dat er veele prive dingen staan in de p.c en de vriendin van hem dit plaats op facebook zoals ik een baby heb verloren en dit stond alleen in een email van ziekenhuis wat niet direct bedoelt was voor iedereen .Ook heb in verleden in een rechtszaak tegen hem over ali mentatie een gecopieerde tuk gezien wat van mijn p.c kwam , heb vele dingen geprobeerd in de laptop maar lukt hem telkens vind dit zo, vervelend w at kan ik nu nog doen :|

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: hacker

Bericht door Frans » 02 okt 2017 11:33

Om te beginnen gewoon zorgen dat je een goed wachtwoord op je laptop hebt, dan kan hij er, zelfs met behulp van de kids, nooit iets op installeren, toch? Verder is er volop software beschikbaar die dit tegenhoudt (zelfs als het een root kit is die hij installeert, software die dat kan detecteren zoals malwarebytes is zelfs als gratis versie te downloaden) en die zijn geen van allen dusdanig kostbaar dat iemand ze niet kan aanschaffen.

Daarnaast, ik denk dat, als dit al 10 jaar gaande is, het tijd wordt voor een goed gesprek met de kinderen...

Tot slot, waar u natuurlijk naar op zoek bent hier is een strafbaar feit om daar aangifte tegen te doen... het "bewijs" wat u noemt is mij te "mager" eerlijk gezegd... maar ik hoor graag andere meningen. Het feit dat hij weet van een brief die bij u op de laptop stond betekent nog niet dat hij degene was die hem van uw laptop heeft gekopieerd. U kunt het wel denken, het is misschien zelfs wel aannemelijk en sterker bog, de kans is heel reeel maar u moet het 100% zeker weten voor u er verder mee kunt... en die 100% ontbreekt... toch?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

KaaDee
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 02 okt 2017 12:01

Als u aangifte doet van een strafbaar feit, zal de politie wel vragen of u dit kunt bewijzen. Zeker bij dit soort zaken is het voor de politie erg lastig on zonder enig bewijs een onderzoek in te stellen. Zonder bewijs geen vordering ten behoeve van een onderzoek. Niemand zal toestemming geven om de computer van een verdachte in beslag te nemen voor onderzoek "omdat de verdachte wist van een brief die op de computer stond"...

En zonder u of deze casus te kennen; uw verhaal komt nogal warrig over. Als er bij een aangifte ook een onsamenhangend verhaal kont, geef ik de aangifte, zelfs met enig bewijs, geen kans.
Midden-Nederland

Hilde12
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde12 » 02 okt 2017 12:05

Als de kinderen hem steeds tools in handen geven om op uw computer te komen is er weinig aan te doen.
Alleen een goed gesprek met de kinderen.
Als uw ex geen wachtwoorden heeft of software op uw computer kan zetten via e-mails die de kinderen openen os het probleem waarschijnlijk opgelost.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door SWAT » 02 okt 2017 12:50

Eenvoudige oplossing is een eigen laptop waarop u uw privé zaken doet en waar uw kinderen geen toegang toe hebben.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Docent
Infopolitie Gast

Bericht door Docent » 06 okt 2017 23:10

Hoe weet je dat dit van jouw pc komt? Bij een alimentatiezaak moet je doorgaans alles dat meeweegt in de zaak zoals loonstrookjes, bankafschriften etc.. openbaar maken. Is dit niet gewoon via jouw advocaat bij zijn advocaat terecht gekomen? En veel dingen kunnen ze ook van horen zeggen te weten zijn gekomen.

Ik denk dat het probleem in dit hele verhaal niet een pc is die wel of niet is gehackt maar des te meer de manier waarop jullie met elkaar omgaan. Probeer er eens bij stil te staan hoe dit voor de kinderen is.

Stop gewoon met elkaar het leven zuur te maken en ga verder met je leven. Je hoeft niet perse vanuit rancune via een rechtszaak het maximale aan alimentatie er uit te halen. Zo krijg je hem ook boos en blijft het over en weer gaan. Probeer er gewoon samen uit te komen en zoek een oplossing die voor beide partijen redelijk is. Desnoods met mediation.

Jullie hebben beide al een nieuwe relatie dus ga verder met je leven. Ik denk dat de kinderen dan later als individu sterker in de samenleving zullen staan dan met een papa en mama die met elkaar strijden en elkaar zwart maken.
Moderatoropmerking van Frans
Leesbaarheid verbeterd

Plaats reactie