meeloopdag met de politie ?

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

marijn
Infopolitie Gast

meeloopdag met de politie ?

Bericht door marijn » 26 sep 2017 19:38

hai ik ben 14 jaar en ik moet voor school een meeloopdag regelen is dit misschien mogelijk bij de politie
Moderatoropmerking van Frans
Hoi Marijn!

Je berichten moeten door ons worden goedgekeurd. Ze zijn er wel maar jij ziet ze nog niet... je hoeft ze dus maar 1 keertje te plaatsen...

Ik heb de andere dus verwijderd voor je... :-D

Hilde12
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: meeloopdag met de politie ?

Bericht door Hilde12 » 26 sep 2017 19:56

In den haag niet meer. Vroeger kon het wel, maar ivm de veiligheid mag het niet meer.

Misschien wel ergens anders. Maar dat weet ik niet.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Jim
Superlid
Superlid
Agent
Roepnaam: Jim
Geslacht:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Bericht door Jim » 26 sep 2017 21:10

Er zijn diverse regels per eenheid kennelijk. Ik zou vooral informeren op het bureau/de eenheid waar je graag mee wilt lopen.

guest (jan p)
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door guest (jan p) » 26 sep 2017 21:31

Dat met die veiligheid kan ik wel begrijpen in bepaalde situaties, maar niet in alle situaties. Neem nou dit initiatief uit 2013 :
https://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/ ... litie.html
Erg gevaarlijk lijkt me dat niet voor de leerlingen . Maar het zal zeker ook te maken hebben met de beperkte capaciteit van de politie om leerlingen te begeleiden, zeker als het maar om 1 persoon gaat, en er vele andere prioriteiten zijn.

TobyD
Infopolitie Gast

Bericht door TobyD » 26 sep 2017 22:07

Ik heb toevallig afgelopen zomervakantie het geluk gehad dat ik mee mocht kijken bij de eenheid nijmegen zuid. Ik was op dat moment 16 jaar, en omdat ik dus nog minderjarig was mocht het eigenlijk niet. Gelukkig waren zowel de agent met wie ik contact had, als zijn leidinggevende enorm flexibel en wilde voor mij een uitzondering maken. De agent met wie ik mee liep mocht echter geen spoedritten rijden en wanneer hij toch ergens heen zou mieten waar het link kon zijn, zou hij mij uit de auto zetten. Daaarbij stonden wij op 'niet inzetbaar' en bepaalde hij waar we wel en niet heen gingen qua meldingen.
Ik zou dus gewoon een plaatselijke eenheid een bericht sturen, en vooral ook een goede motivatie er bij zetten. Misschien heb je geluk maar het kan dus zijn dat je nogal wat beperkingen hebt in de dienst.

Jager
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 27
Contacteer:

Bericht door Jager » 29 sep 2017 16:10

Gezien de leeftijd is een keer samen een lasergun controle doen vast te doen :lol:
Gr. Jager

Plaats reactie