Geparkeerd "op" de markt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Re: Geparkeerd "op" de markt

Bericht door Vent » 27 sep 2017 08:34

Dat bestuursrechtelijk wegslepen mogelijk is, wil nog niet zeggen dat de kosten voor de getroffen burger is.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Frans » 27 sep 2017 09:01

Vent schreef:
27 sep 2017 08:34
Dat bestuursrechtelijk wegslepen mogelijk is, wil nog niet zeggen dat de kosten voor de getroffen burger is.
Dat ligt er dus maar aan waar het is vastgelegd in gemeentewet. Zoals gezegd, ik kon niet alles terugvinden. Veel wordt ook vastgelegd in kaderwetgeving- en verordeningen. Vandaar het advies aan TS om contact te leggen met gemeente die hem ongetwijfeld wel van de juiste info kunnen voorzien. ;)

Je hebt overigens gelijk, het is niet automatisch zo...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 27 sep 2017 14:53

Veel wegsleepregelingen wijzen specifieke lokaties aan waarheen gesleept wordt, typisch dure semioverhedelijke garages. Pas na betaling van alle kosten, inclusief de dagelijkse stallingskosten, wordt het voertuig teruggegeven. Het feit dat hier een veel goedkopere oplossing is gekozen doet me vermoeden dat de kosten mogelijk niet verhaald worden. Je weet het echter bij lokale overheden helemaal nooit.

..persoonlijk zou ik pas gaan bellen als er een rekening komt...

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 27 sep 2017 15:08

Vent schreef:
27 sep 2017 14:53
Nou....

...een telefoontje van 20 cent (en daar kun je tegenwoordig lokaal best lang voor bellen ;) ) kan je de volgende keer wel dat wegslepen besparen. 1x is verplaatsen, ze blijven ongetwijfeld je auto niet voor je verplaatsen he... ;)

Van de andere kant... ik ken mensen die 600 euro per uur verdienen. Je kunt je auto niet goedkoper stallen dan zo... :)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Bart12345
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Bart12345 » 27 sep 2017 15:37

SWAT schreef:
27 sep 2017 00:33
Met betrekking tot het bord zichtbaar op de foto kan in ieder geval niet gehandhaafd worden volgens de Wegenverkeerswet 1994 of het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990. Het betreft immers geen in een van die wetten benoemd verkeersteken.
Het bord is dus geen reden om weg te slepen. Misschien wel de marktverordening.
Wettekst
Artikel 5 Standplaatsvergunning
Het is verboden een standplaats op een markt in te nemen zonder vergunning van het college.
Wettekst
Artikel 21 Tijdstip innemen standplaats/aan- en afvoer goederen
1.
Het is verboden voor vergunninghouders op het marktterrein meer dan 2 uur voor aanvang en meer dan 2 uur na afloop van de markt met een voertuig, goederen of anderszins ruimte in te nemen of goederen aan of af te voeren.
Maar ja.. volgens de website van de gemeente begint de markt pas om 11:00. Je mag verwachten dat dat klopt met de afgegeven vergunning. Dan lijkt me wegslepen om 7:45 niet nodig.

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 27 sep 2017 16:06

Frans schreef:
27 sep 2017 15:08
...een telefoontje van 20 cent (en daar kun je tegenwoordig lokaal best lang voor bellen ;) ) kan je de volgende keer wel dat wegslepen besparen. 1x is verplaatsen, ze blijven ongetwijfeld je auto niet voor je verplaatsen he... ;)

Van de andere kant... ik ken mensen die 600 euro per uur verdienen. Je kunt je auto niet goedkoper stallen dan zo... :)
Ik zie niet goed wat je wil bereiken met je telefoontje ?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 27 sep 2017 16:09

Ok... dan de daadwerkelijke situatie.

Op een stuk ter breedte van 10 parkeervakken (= 25 meter ;) ) staat niet 1 maar 2x in tekst aangegeven dat je er van 6 tot 19 uur niet mag parkeren...
SmartSelectImage_2017-09-27-15-58-53-523x497.jpg
SmartSelectImage_2017-09-27-15-55-08-630x1049.jpg
De gemeente zou de letters HOOGVLIET nog weg kunnen halen van het winkelcentrum en het daar neer kunnen zetten... :-D

@Vent: ik had het vermoeden dat TS een nieuwe bewoner was... maar verkeerd gelezen... ik heb het gehele onderwerp opnieuw gelezen dus je hebt gelijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Belst
Infopolitie Gast

Bericht door Belst » 27 sep 2017 16:40

Bedankt voor jullie reacties.

@Frans, ik ben wel een nieuwe bewoner

Ik denk dat het wel duidelijk is dat de meningen zijn verdeeld.
Ik zal de rekening afwachten en daarna contact opnemen met de gemeente.

Wat mij betreft kan dit topic worden gesloten, maar ik weet niet wat de bedoeling is.

Belst
Infopolitie Gast

Bericht door Belst » 27 sep 2017 16:43

Frans schreef:
27 sep 2017 15:08
Vent schreef:
27 sep 2017 14:53
Nou....

ik hoop niet dat je denkt dat ik dit voor herhaling vind?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 27 sep 2017 16:55

Belst schreef:
27 sep 2017 16:43
ik hoop niet dat je denkt dat ik dit voor herhaling vind?
Ik vermoed dat je er als nieuwe bewoner (toch goed ingeschat) in ieder geval alles aan wil doen om herhaling te voorkomen... ;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

BantoSBiko
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Benthe
Contacteer:

Bericht door BantoSBiko » 01 okt 2017 23:21

Welkom in het pittoreske Monster ;). Je hebt bekijk dat de marktaanduiding hier niet héél duidelijk is, en raak niet te gewend aan vaste kraampjes, er verdwijnt nog wel eens iets. De Hoogvliet heeft een mooie parkeergarage, als je hierin gaat staan sta je altijd goed. Of achter de Jumbo.
Overigens zijn ze hier niet zo moeilijk, sta je in de weg, dan zorgen we ervoor dat je uit de weg bent. Het werk gaat door. Welkom in het Westland.

Gesloten