Ik noem ook een aantal zaken die je aanhaalt.
Patrick046 schreef:en heb geen overtredingen gepleegd.
Je zegt zelf dat je 60 tot 65 reed, dat is, aannemende dat je niet op het fiets/bromfietspad reed, een overschrijding van 15 tot 20 km/h. Dus €127,- tot €180,- boete want je mag maar 45 km/h. Mocht je toevallig wel op het fiets/bromfietspad hebben gereden dan mag je maar 30 km/h. Dus 30 tot 35 km/h te snel. Dan mag de politie op de boete geen geldbedrag meer zetten, want het wordt bepaald door de officier van justitie. Ter info, 29 te snel is al meer dan €300,-. Daarnaast wordt dan je rijbewijs ook ingevorderd en reken maar dat je die enkele maanden kwijt bent.
Patrick046 schreef: dus hebben ze hem maar ingenomen voor Technisch Onderzoek. Bij de politie kan dat blijkbaar heel makkelijk.
Nee, dat is wettelijk geregeld. Agenten doen nooit iets makkelijk, maar altijd volgens wettelijk voorschrift.
Patrick046 schreef:De opsporingsambtenaar vordert op grond van art. 60, lid 1, onder b WVW 1994 de overgifte van het kentekenbewijs. Hij behoudt - tegen afgifte van een ontvangstbewijs - deel I/I A en geeft deel II/I B terug.
De opsporingsambtenaar geeft de verdachte een redelijke termijn, van ten hoogste vier weken (art. 39, lid 4, KR), om het voertuig te repareren en bij de politie ter controle aan te bieden.
Dit is oude wetgeving. De politie vordert niets meer in, maar deelt je alleen mede dat je geen gebruik meer mag maken van de openbare weg. Zelf keuren mag de politie ook niet meer. Je maakt nu zelf een afspraak bij de RDW en daar wordt je bromfiets (compleet) gekeurd.
Patrick046 schreef:Aangezien het alleen om de uitlaat gaat had ik hem best kunnen vervangen voor de originele en had ik weer op het bureau kunnen verschijnen. Ik vind hier dat er te makkelijk met mij word omgegaan.
Misschien is de oorzaak van de hoge snelheid de uitlaat, maar zo'n uitlaat maakt meestal ook meer geluid dan toegestaan. Al vanaf 4 Db verhoging is dat ook een boete en inbeslagneming van de uitlaatdemper.
Dat maakt ook dat ik begrijp waarom het langer duurt dan normaal, want de rollenbank kan door veel agenten worden gedaan, maar het geluid meten alleen door daartoe opgeleide agenten. Als die er niet is, ja dan moet je wachten. En ook hier gaan ze niet te makkelijk mee om, want ik heb al uitgelegd dat de herkeuring plaats vindt bij de RDW.
Piet