Ik had eens een vraag.
Ik rij op een tractor op eigen terrein.
Scenario 1
Er is visite en er gebeurd wat. Ik heb zelf geen rijbewijs en ben ouder dan 18.
Ben ik dan verzekerd voor het ongeval en zoja op welke verzekering is dat dan te verhalen?
Scenario 2
Ik vervoer mensen met deze tractor op eigen terrein wijze van vervoer is even niet belangrijk. Stel er gebeurd
wat met de tractor en er gebeurd een ongeluk.
Ben ik dan verzekerd en zoja wederom de vraag waar is dat dan te verhalen?
Alvast bedankt voor de moeite
Verzekeringstechnische vraag ivm rijden tractor
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: Verzekeringstechnische vraag ivm rijden tractor
Het ligt nogal aan de situatie...
Ben je 'bedrijfsmatig' bezig met de tractor, dan zal daar een speciale 'bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering' voor moeten zijn afgesloten.
Rijd je het ding als particulier, gewoon voor de lol, dan dekt een 'aansprakelijkheidsverzekering particulieren' heel veel, maar helaas, geen schade die met of door een motorrijtuig is veroorzaakt.
Oftewel, dan is een 'normale' wa-verzekering (zoals auto's die ook kennen) de enige resterende optie. Ik ga er overigens ook vanuit dat 70% van de tractoren in Nederland ook op een dergelijke manier verzekerd zijn. Wie er wel en niet op mag rijden, wat wel en niet gedekt is, is een 'deal' tussen de maatschappij en de verzekeringnemer.
Is er geen verzekering dan kan je, gewoon als 'natuurlijk persoon', hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld.
Ben je 'bedrijfsmatig' bezig met de tractor, dan zal daar een speciale 'bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering' voor moeten zijn afgesloten.
Rijd je het ding als particulier, gewoon voor de lol, dan dekt een 'aansprakelijkheidsverzekering particulieren' heel veel, maar helaas, geen schade die met of door een motorrijtuig is veroorzaakt.
Oftewel, dan is een 'normale' wa-verzekering (zoals auto's die ook kennen) de enige resterende optie. Ik ga er overigens ook vanuit dat 70% van de tractoren in Nederland ook op een dergelijke manier verzekerd zijn. Wie er wel en niet op mag rijden, wat wel en niet gedekt is, is een 'deal' tussen de maatschappij en de verzekeringnemer.
Is er geen verzekering dan kan je, gewoon als 'natuurlijk persoon', hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld.
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Re: Verzekeringstechnische vraag ivm rijden tractor
Het ligt dus helemaal aan je verzekering.
Iedere verzekering is anders, dus of ze uitkeren zul je daar moeten vragen.
Het antwoord is gegeven en verder kunnen wij er helemaal niets over zeggen.
Dus
Iedere verzekering is anders, dus of ze uitkeren zul je daar moeten vragen.
Het antwoord is gegeven en verder kunnen wij er helemaal niets over zeggen.
Dus

==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)