Privacybreuk Habbo Hotel Nederland

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sidney123
Infopolitie Gast

Privacybreuk Habbo Hotel Nederland

Ongelezen bericht door sidney123 »

Beste,

Ik zit nu met een belangrijk probleem.
Ik typte mijn e-mail adres per ongeluk in mijn adresbalk wat leidt naar zoekresultaten voor datgene wat jij hebt ingetypt.
Ja, ik heb Habbo Hotel gespeeld en ik weet dat de veiligheid daar steeds beter wordt, alhoewel.. daar begin ik mijn twijfels over te krijgen.

De zoekresultaten zijn:
((Habbo.NL Helptool database 12-05-2011 CLEAN)) 6.
En daaronder e-mail adressen van de Habbo's die gemailt hebben naar de Helptool.

Is dit nu privacy breuk?
Zoekmachine is:

Search-results Zoeken

Search-results Zoeken
.

Met vriendelijke groet,
Sidney Hoekstra (13 jaar).
RNA
Infopolitie Gast

Re: Privacybreuk Habbo Hotel Nederland

Ongelezen bericht door RNA »

Snap ik het goed dat jij dus perongeluk je eigen e-mail adres hebt ingetypt in de adresbalk, hierdoor is er een zoekopdracht gestart op het internet naar jouw e-mail adres. Bij de resultaten is vervolgens een link gekomen van HABBO met allerlei e-mail adressen daarop, waaronder die van jou.

Klopt dit?

Tja ik zie dat die lijsten met mail adressen vrij makkelijk opvraagbaar zijn en ik zou sowieso Habbo hierover inlichten. Privacy breuk wordt em niet, ik ken de site verder niet en weet niet wat er in hun voorwaarden staat. Maar mijn e-mail adres is ook te googlen en op meerdere sites terug te vinden. Zou me er niet zo druk om maken!
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Pastebin is een site die veel gebruikt wordt door de hackers van verschillende groeperingen waaronder Anonymous. Deze post is geplaatst door ene FOOLZHACKSZ en als je verder klikt zie je nog veel meer gegevens. Het lijkt dus dat er een hack is gepleegd. De vraag is of je Habbo hiervoor verantwoordelijk kan houden. Het is wel raadzaam om ze in te lichten.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
rickp
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rickp »

bij het openbaren van dit is er wel een gevarte ontstaan.
pharming is hierdoor zeer gemakkelijk en is iets waar habbo toch al zo gevoelig voor is, ik vondt mijn eigen gegevens erbij zijn zij dan neit verantwoordelijk omdat zij de mogelijk geven tot gemakkelijkere hacking door een te zwak systeem.
Gesloten