Markering / regels Invalide parkeerplaats

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

John2305
Infopolitie Gast

Markering / regels Invalide parkeerplaats

Ongelezen bericht door John2305 »

Hallo,

ik ben in Den Haag beboet omdat ik (onbewust en gewoon betaald via Parkline) op een invalide parkeerplaats stond geparkeerd. Maar er stond geen markering op het parkeerplaats zoals een kruis of een invalide teken op de tegels, alleen een bord (met 4x invalide) die 3 parkeerplaatsen verder naar achter stond. Vanwege de avond uren/regen en wind had ik het bord niet gezien. Ik kom normaal nooit in den haag, alleen moest ik die avond daar zijn voor een storing. Ik werk als storingdienst voor GSM apparatuur door heel het land.
Ik ben later terug gegaan om wat foto's te schieten. Ik stond die avond geparkeerd waar de grijze golf nu staat. Zie foto. De laatste bord met een invalide teken is met een een pijl naar rechts. Hier ben ik vanuit gegaan dat het om de parkeerplaats voor me was.

Afbeelding

Afbeelding

Maar vraag is: Zijn er geen wettelijke regels waar een invalide parkeerplaats aan moet voldoen. Ten minste een markering op het weg. Een bord met 4x is naar mijn mening onduidelijk. Straks komen er borden met 10x enz..

Alavst bedankt voor jullie reactie.

Gr. John
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht: Man
Leeftijd: 52

Re: Markering / regels Invalide parkeerplaats

Ongelezen bericht door rai »

Ga zo de situatie eens goed kijken, maar om alvast op één vraag antwoord te geven, nee, een "bijzondere parkeerplaats" zoals een invalideparkeerplaats hoeft niet te zijn voorzien van extra kruizen of iets dergelijks.
Het is leuk als een gemeente dat doet, maar juridisch gezien een meerwaarde van 0,0.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

De situatie zoals getoond voldoet keurig aan de eisen.

Voor de volledigheid (Borden moeten voldoen aan de plaatsingsvoorschriften BABW):