gegroet liefhebbers en vakmensen
Ik heb de volgende vraag :
Mijn zoon en ik restaureren een antieke traktor volgend jaar wordt mijn zoon 16,aan welke voorwaarden moet mijn zoon onder de huidige regelgeving op 16 jarige leeftijd voldoen om een traktor te mogen besturen op de openbare weg
. mag de traktor voorzien zijn van werktuigen tot het verrichten van werkzaamheden
. mag een 16 jarige in het bezit van een traktor rijbewijs als zelfstandige arbeid verrichten
. mag een 16 jarige in het bezit van een traktor rijbewijs ook een bromfiets besturen
traktor rijden
Moderator: Moderatorteam
- Flik
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Re: traktor rijden
Iemand die 16 jaar is mag zonder tractorrijbewijs een tractor besturen. Als hij werkzaamheden gaat verrichten, dan stelt de arbo als eis dat hij wel in het bezit is van het tractorrijbewijs.
Met zo'n tractorrijbewijs mag je geen bromfiets besturen.
Met zo'n tractorrijbewijs mag je geen bromfiets besturen.
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
Dit antieke voertuig zal waarschijnlijk nog "tractor" heten.
Tegenwoordig heten die voertuigen (land- of bosbouw) trekker
-
Unfo
- Geslacht:
- Leeftijd: 43
Bedankt voor deze o zo belangrijke en vooral zeer nuttige mededeling....gelderblom schreef:Dit antieke voertuig zal waarschijnlijk nog "tractor" heten.
-
Andre1971 TS
- Infopolitie Gast
Aanvullende vraag van mij, ik heb anderhalve week eindelijk mijn rijbewijs gehaald en nu zag ik op het kaartje een categorie T staan voor trekkers, alleen is mij altijd verteld dat een trekker rijbewijs helemaal geen rijbewijs is volgens de verkeerswet maar een bevoegdheids certificaat voor de arbowet.
kortom wat doet die T categorie op een rijbewijs? is dit een voorziening voor europese eenheid of voorbereiding op een eventueel echt rijbewijs voor trekkers zoals het bromfiets certificaat is overgegaan naar een bromfiets rijbewijs?
kortom wat doet die T categorie op een rijbewijs? is dit een voorziening voor europese eenheid of voorbereiding op een eventueel echt rijbewijs voor trekkers zoals het bromfiets certificaat is overgegaan naar een bromfiets rijbewijs?
In de toekomst gaat er een echt rijbewijs komen voor tractoren. Eigenlijk had dat er al moeten zijn maar om verschillende redenen is dat niet door gegaan. Vandaar dat de T al op het rijbewijs staat maar er verder niets mee gedaan wordt.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Daarnaast heeft het te maken met de 'eenheidsworst' die EU heet... Het model rijbewijs is dwingend voorgeschreven voor de hele EU.
Naast al het genoemde rijbewijs voor de trekker, komen er (ooit?) lichte en zware rijbewijzen voor vrachtauto's en bussen...
Naast al het genoemde rijbewijs voor de trekker, komen er (ooit?) lichte en zware rijbewijzen voor vrachtauto's en bussen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'