Valse verklaring politie agenten .

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Mauchan
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Wessel
Geslacht:
Contacteer:

Valse verklaring politie agenten .

Bericht door Mauchan » 16 jun 2017 15:40

Heeft het zin om in hoger beroep te gaan als twee agenten op schrift een valse verklaring hebben getekend ?
Of ben je dan bij voorbaat al kansloos ?
Het gaat mij in dit geval echt niet om de boete maar puur om de machteloosheid en het als leugenaar te worden afgeschilderd . Je staat als burger gewoon machteloos.

KaaDee
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Re: Valse verklaring politie agenten .

Bericht door KaaDee » 16 jun 2017 16:01

Hoger beroep? Waar precies wilt u hoger beroep tegen aantekenen?
Tegen een bekeuring? Een uitspraak van de rechter? De uitspraak van een klachtcommissie?

Inhoudelijk hoeft u hier geen reactie te geven. Ik heb totaal geen interesse in het verhaal dat hieraan vooraf ging. Maar als u vragen stelt over een procedure, dan is het voor ons wel handig als we op z'n minst weten in welke setting u "hoger beroep" wil aantekenen.
Midden-Nederland

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 44
Contacteer:

Bericht door rai » 16 jun 2017 18:10

En daarnaast, zoals KaaDee ook al gezegd heeft, wilt u antwoord dan is wel meer informatie nodig.

Een van de vragen die gelijk bij mij opkomst is, wat voor "valse verklaring" zou er op gemaakt zijn ?

Het enige wat ik me in dit korte verhaal iets van voor kan stellen, is dat u een boete gehad heeft voor bv. een snelheidsovertreding, waarbij de verbalisanten opgeschreven hebben dat u bv. 110 gereden heeft op een plek waar 80 is toegestaan, terwijl u van mening bent dat u geen 110 gereden heeft, iets in die trant.

Kortom, wilt u antwoord, dan is dit te weinig info om er iets mee te kunnen.

Mauchan
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Mauchan » 19 jun 2017 09:02

Heren,

De verklaring van de twee politie agenten ( toen nog aspiranten ) klopt totaal niet met wat er in werkelijkheid is voorgevallen.
Het gaat inderdaad om een boete die ik twee jaar geleden heb gekregen en waar de onherkenbare politie auto acties heeft uitgevoerd die niet door de beugel konden.
Ik reed 140 richting Drachten waar ineens een auto voor mij kwam rijden en twee tot drie keer volop in de rem ging . Dacht op dat moment echt met baldadige personen te maken te hebben en ben ze voorbij gereden .
Daarna herhaalde dit zich nog eens op dezelfde manier en wist toen zeker dat ze mij zaten te jennen.
Ben ze weer voorbij gereden om van ze af te komen en op dat moment reed ik een 100 km zone in.
Daarna kwamen ze voorbij Drachten pas met het bordje stoppen en was ik in eerste instantie mijn rijbewijs kwijt. Toen ik vertelde dat deze aanhouding niet volgens het boekje was gegaan mocht ik mijn rijbewijs houden en gingen de standen heel snel naar onder de 50 km.
Ik ben in verweer gegaan en in de verklaring van de politie stond niks van dit alles . Ze hebben niet remmend voor mij gereden en heb continu 160 gereden.
Vandaar mijn vraag . Dit is 100 % een valse verklaring en heeft het zin omdat ik alleen was om hier nu nog weer hoge beroep op aan te tekenen.
De bekeuring gaat het mij echt niet om maar meer om de oneerlijkheid en frustraties wat ik nu voel .

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 19 jun 2017 10:20

Als de verklaring van de agenten 100% onjuist zou zijn zoals u stelt, dan zou ik altijd in beroep/bezwaar gaan. Zo simpel ligt het en dat hoeft u hier ook niet te vragen. Dat doen we allemaal ook als de belastingdienst een foute aanslag verstuurt..

Wat dat betreft kan ik uw vraag totaal niet plaatsen..

Nu het grote probleem; het is een zaak die 2 jaar geleden heeft gespeeld. Is het eea niet al uit de termijnen gelopen?

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 49
Contacteer:

Bericht door Pim » 19 jun 2017 11:46

Mauchan schreef:
19 jun 2017 09:02
Heren,

De verklaring van de twee politie agenten ( toen nog aspiranten )
(...)
Het gaat inderdaad om een boete die ik twee jaar geleden heb gekregen
(...)
De bekeuring gaat het mij echt niet om maar meer om de oneerlijkheid en frustraties wat ik nu voel .
Wat ik niet begrijp is dat er twee jaar verstreken zijn sinds de vraag gesteld wordt.
Als de oneerlijkheid zo ernstig ervaren wordt als hier geschreven zou ik verwachten dat iemand daar meteen iets mee gedaan had.
Ook omdat oud zeer eerder slijt dan toeneemt naar mate de tijd vergaat.

Dat gezegd hebbende doet bij mij vermoeden dat de oneerlijkheid minder ernstig ervaren werd (en overtrokken wordt voorgesteld)
of dat er een tweede kant aan het verhaal zit (die van de rol van betrokkene/TS destijds) die hier op zijn minst onderbelicht blijft.
Je staat als burger gewoon machteloos.
Waarom? Heeft u destijds bezwaar aangetekend tegen de boete? Wat was het resultaat?
En als u dat niet deed, waarom deed u dat niet?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Mauchan
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Mauchan » 19 jun 2017 13:00

Deze zaak is niet verlopen en is nog steeds lopende.
In februari voor de rechter geweest hiervoor en stond niets over mijn verhaal in het verslag van de bekeuring.
Dit vond de rechter zo vreemd dat hij de zaak heeft aangehouden en het verhaal van de politie mensen op papier wilde hebben.
Afgelopen week weer voor de rechter geweest en zie mijn verhaal boven stond er een 100% gelogen verslag van de politie agenten op papier.
Rechter gelooft de agenten , vandaar mijn vraag "' heeft het zin om hier tegen in beroep te gaan of is de gelogen valse verklaring heilig ten alle tijde ??
Mijn enige gereedschap is mijn 100% eerlijkheid, maar hier is niet tegenop gewassen.

racefiets
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door racefiets » 19 jun 2017 13:38

Tijd voor een dashcam zou ik zeggen. Die neemt ook audio op. (alleen heb je daar nu niets meer aan)

guest (jan p)
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door guest (jan p) » 19 jun 2017 14:44

Het is inderdaad jouw woord tegen de politie, en het woord van de politie weegt nu eenmaal zwaarder dan jouw woord. Hoe oneerlijk dat ook voelt. Agenten maken ook fouten.

Maarre, dat verhaal op papier van de politie... (Ik stel me zo voor dat dat iets is van een proces verbaal van bevindingen). Welke datum heeft die ? Als dat papiertje pas anderhalf jaar na dato alsnog is opgesteld door de politie omdat de rechter dat wenste, heb je in mijn ogen meer kans om bezwaar te maken....ik kan me niet voorstellen dat een agent 2 jaar na dato nog precies herinnert hoe het allemaal is gegaan.

Dan is het nog steeds jouw woord tegen die van de politie, en hoewel het zinloos lijkt om bezwaar te maken zou ik dat toch proberen, vooral nu het een principekwestie is...

Hilde12
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde12 » 19 jun 2017 18:27

In deze ga ik mee in het antwoord van Jan.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door SWAT » 19 jun 2017 19:32

Ik weet niet precies wat u van de verbalisanten op papier gezet zou willen hebben. Het gaat hier kennelijk om een overtreding van de maximum snelheid. De politie dient dan op papier te zetten waar, hoe en waarmee zij de snelheid hebben gemeten. Wat zij voor of na die meting hebben gedaan is daarvoor niet relevant.
Als u, behalve uw eigen verklaring, daar niets tegenover kunt stellen, dan zal de rechter de verklaringen van de ambtenaren volgen.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

guest (jan p)
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door guest (jan p) » 19 jun 2017 21:50

En daar heeft Swat natuurlijk ook gelijk in. Het feit dat de agenten aspiranten waren, en je dacht dat je door baldadige personen werd opgejaagd geeft jou nog niet het recht om te hard te rijden. En uit je verhaal blijkt ook dat je in ieder geval te hard gereden hebt.
Ik kan verder zitten speculeren wat er allemaal voorgevallen zou kunnen zijn, maar ik was er niet bij en ik ken de details niet. Jij wel.
Je zult je bezwaren in je bezwaarschrift in ieder geval extra goed moeten onderbouwen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 19 jun 2017 22:03

Mijn eerljke mening: als je 2 jaar na dato nog na wil gaan schoppen dan denk ik dat je wel wat beters met je leven kunt gaan doen dan dit na gaan jagen. Als dit voorval zich 3 weken geleden zich had afgespeeld dan had ik TS groot gelijk gegeven maar 2 jaar is niet een beetje mosterd na de maaltijd maar... jeetje... je had al 2 kinderen kunnen hebben in die tijd. Ik vraag me dus af wat het doel is van TS om alsnog een klacht in te dienen, als het alsnog zou kunnen (wat ik ernstig betwijfel overigens).
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

guest (jan p)
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door guest (jan p) » 19 jun 2017 22:25

Dat het allemaal zolang duurt kun je de topicstarter ook niet aanrekenen toch ?
Het voorval van 2 jaar oud is nog niet zo heel lang geleden voor de rechter geweest, in februari van dit jaar pas, waarna de rechter het ook nog eens opschortte omdat er iets leek te rammelen in de zaak waardoor de rechter aanvullend materiaal wenste van de politie. Wat wederom vertraging betekent in het proces.
Tegen een uitspraak van een rechter kun je misschien niet klagen, je kunt wel in hoger beroep gaan. Ik denk niet dat het hier zozeer gaat om het precieze getalletje van de snelheidsovertreding, maar dat vooral het gevoel van rechtvaardigheid meespeelt.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 19 jun 2017 22:32

Een klacht tegen een gedraging van een paar agenten die je op de deze manier staande houden doe je niet na 2 jaar na de rechtzaak maar dat doe je de volgende dag bij het korps. Voorbeelden? Zie het gastendeel.... sorry... ben het niet met je eens...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Plaats reactie