Forumregels

Onderstaande regels zijn samengesteld door de forumbeheerders van Infopolitie: Vraag en Antwoord, de regels gelden voor iedereen die gebruik maakt van dit forum. Onderstaande regels zijn samengesteld om het forum leuk te houden voor alle leden en bezoekers.

  1. Behandel elkaar met respect

    1. Dit forum is bedoeld voor mensen om bij elkaar te komen en over politie gerelateerde onderwerpen te praten, dus niet om elkaar uit te schelden! #
    2. Ook kan het zijn dat enkele meningen op basis van religie, cultuur of wat dan ook verschillen. Ook deze behoren met respect behandeld te worden. Als een mening anders is, hoeft deze niet per se slecht te zijn. #
    3. Het beledigen van personen hier wordt niet getolereerd! Dit geldt tevens voor schelden, racisme en flames. Je bericht zal verwijderd worden, en je zult een waarschuwing krijgen. #
    4. Wil je iemand iets meedelen, dan kan dat via de ingebouwde Persoonlijk bericht (PB). Wordt iemand echter beledigd o.i.d. via Persoonlijk bericht (PB), dan gaarne een Persoonlijk bericht (PB) of e-mail naar een van de moderators. #
  2. Ongewenste berichten

    1. Berichten die enige vorm van bedreiging, haatdragendheid, discriminatie, bekeringsdrang en/of obsceenheid dragen worden verwijderd. #
  3. Seksueel getint materiaal

    1. Wij zijn niet gediend van pornografisch materiaal, links naar (kinder-)porno sites of andere explicite sites. Daar is dit forum niet voor bedoeld. #
    2. Als iemand betrapt wordt op het plaatsen van pornografisch materiaal of het plaatsen van een link naar een pornosite wordt deze persoon direct gebanned en het IP-adres geblokkeerd. Ook zal een bericht uitgaan naar de provider en zullen er, indien nodig, juridische stappen ondernomen worden. #
  4. Reclame/Bannes/Verkoop

    1. Reclames en banners worden hier niet geaccepteerd. Berichten met reclameboodschappen worden zonder overleg met de plaatser verwijderd tenzij de link naar de site een verheldering oplevert t.a.v. het onderwerp van discussie. Hetzelfde geldt voor berichten waarin goederen te koop worden aangeboden. #
  5. Naam betrokkenen vermelden

    1. De politie krijgt tijdens haar werkzaamheden met veel facetten van het leven te maken. Hierover schrijven is toegestaan, maar het vermelden van naam/adres/woonplaats van betrokkenen is te allen tijde ongepast en dus niet toegestaan. #
  6. Leesbare titel

    1. Als je een nieuw onderwerp wil openen geef het dan een duidelijke en leesbare titel. Dus geen titels als "lees dit eens" maar een titel die duidelijk maakt waar het onderwerp over gaat. Het wordt op prijs gesteld als in de titel geen hoofdletters onnodig worden gebruikt. #
  7. Ga niet schreeuwen

    1. Een tekst die uit hoofdletters bestaat wordt meestal opgevat als schreeuwen! Zorg er dus voor dat je Caps-Lock uitstaat. Als je af en toe een bepaald woord in je tekst NAAR VOREN wilt laten komen, kan dat natuurlijk wel maar zet niet je hele bericht in hoofdletters want dan word je juist minder snel geholpen. Tekst benadrukken kan natuurlijk ook als je bepaalde woorden vetgedrukt maakt. #
  8. Jezelf voorstellen

    1. Hoewel de gelegenheid er wel is, is het niet verplicht om je voor te stellen. Als je ervoor kiest om je wel voor te stellen is aan jou om te bepalen wat je wilt vertellen. #
  9. Inloggen

    1. Geregistreerde gebruikers worden geacht in te loggen op het moment dat zij een bericht plaatsen. Inloggen kan automatisch door een vinkje te plaatsen voor de vraag "wachtwoord onthouden". #
  10. Avatars en onderschriften

    1. Avatars zijn leuk, maar aan het gebruik ervan zijn wel een paar regeltjes verbonden; avatars mogen geen schokkende dingen, geen ranzig naakt en geen faces of death/rotten.com afbeeldingen/teksten bevatten. Ook mag een avatar maximaal 120x100 pixels groot zijn en maximaal 10KB/10,240 Bytes. Het is niet toegestaan de avatar op een 'inlog-site' (zoals nl.msnusers.nl) te hosten. Daarnaast is het gebruik van een avatar waarin het officiele politielogo of onderdelen daarvan dan wel de striping of uniformkleding staat ivm copyright niet toegestaan. In onderschriften worden geen bewegende beelden gebruikt en mogen afbeeldingen maximaal 100 pixels breed en 45 pixels hoog zijn. #
  11. Blijf on topic

    1. Een grappige opmerking wordt vaak beantwoord met een grappige tegenopmerking en voor je het weet gaat het over een heel ander onderwerp dan wat de vraagsteller bedoelde. Grappige opmerkingen zijn altijd toegestaan, maar start dan een nieuw onderwerp in "De Koffiekamer". #
  12. Ongeregeldheden melden

    1. Mocht het voorkomen dat één van deze regels niet wordt nageleefd en dit onopgemerkt is gebleven meld dit zo snel mogelijk bij de beheerders of moderators. Dit kan met behulp van de knop bij ieder bericht. Er wordt zo snel mogelijk iets aan gedaan. #
  13. Toegang weigeren

    1. De beheerders behouden zich het recht voor om mensen zonder opgave van reden de toegang tot het forum te weigeren en om te allen tijde berichten aan te passen of te verwijderen. #
  14. Aanpassen/verwijderen van berichten

    1. Het ongevraagd aanpassen of verwijderen van berichten is een bevoegdheid van de moderators en beheerders. Ter beoordeling van de moderators en beheerders kunnen berichten die niet terzake dienend zijn danwel een onnodig waardeoordeel geven zonder verdere berichtgeving worden verwijderd. #
  15. Gebruik geen chattaal

    1. De meeste gebruikers van dit forum snappen helemaal niets van een zin als: " hallooooooowwww piepeltjes, hier is ffff een berichtje van mijn, ow ffff w88 hoor, dusssssseeeee ben zo weerrrrrr trug hoor, greeeeeeeeetzzzzz." Chattaal zal dan ook worden verwijderd. #
  16. Bespreking opdrachten opleiding

    1. Het is aspiranten niet toegestaan om casussen uit de opleiding hier ter behandeling voor te leggen. Het uitlokken van een antwoord op een casus is niet toegestaan. Het is immers niet de bedoeling dat collega's binnen het forum opdrachten uit de opleiding gaan maken. Het toch aanbieden van een casus uit de opleiding levert een waarschuwing op. Deze waarschuwing is openbaar zichtbaar bij de naam. Drie waarschuwingen staat gelijk aan een ban van het forum. #
    2. Leermomenten uit stages kunnen wel besproken worden. #
  17. Politie procedures

    1. We zullen vragen van gasten zoveel mogelijk algemeen beantwoorden. Daar waar vragen of antwoorden inhoudelijk zullen gaan over procedures, interne aangelegenheden of lopende zaken moeten we u helaas teleurstellen. Deze zullen we niet beantwoorden. #
  18. Bescherming privacy

    1. De beheerders van dit forum zullen op geen enkele wijze meewerken aan verzoeken om het bekend maken van de identiteit van geregistreerde gebruikers. Hier wordt slechts van afgeweken op het moment dat een dergelijk verzoek een wettelijke grondslag heeft. #
  19. Verwijderen berichten/onderwerpen

    1. Berichten worden in principe niet op verzoek van de topicstarter verwijderd, maar er kunnen zwaarwegende redenen zijn om toch over te gaan tot verwijdering. Een en ander is ter beoordeling van de beheerders of moderators. #
  20. Arbitrage

    1. In alle gevallen waarin deze forumregels geen uitsluitsel bieden hebben de beheerders (thijeleo, Frans en/of Motoron) altijd het laatste woord. #